Om mitt jobb.

Tänkte bara dementera en av de vanligaste fördomarna kring mitt yrke.
Nej – vi har inte provision.
Jag får inte en krona mer för att jag lägger en kontrollavgift på en bil.
Jag har månadslön, OB, semesterersättning – men ingen ”p-botsbonus”.

Det säger sig självt att vi inte skulle kunna ha ett provisionsbaserat system – parkeringsvakterna skulle ju lappa sånt som inte är felaktigt egentligen bara för att chansa på att den som får boten inte orkar överklaga.
Bättre då att helt enkelt ge oss betalt varje månad oavsett hur vi gör, för då blir det ju så att vi helt enkelt följer parkeringsreglerna som finns – och det betyder att man faktiskt måste ha gjort något fel för att få en kontrollavgift på vindrutan.

Eller för att förklara det på ett enklare sätt:
Nej. Jag har inte provision. Jag får ingen bonus. Jag måste inte lappa din bil för att få ut min lön. Jag gör det bara ändå, för att det är mitt jobb och jag trivs med mitt jobb.

Provocerande, eller hur?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om mitt jobb.

  1. Michis skriver:

    Nä, det tycker ju inte jag heller egentligen – det är därför jag alltid blir så förvånad när folk faktiskt blir provocerade av att jag bara helt enkelt jobbar.

  2. Kriss skriver:

    *Fniss* Nä inte för mig, men jag vet ju många som kan bli REJÄLT provocerade.Så klart att man ska sköta sitt jobb. Alla som blir arga kan ju fråga sig själva om de hellre önskade att ni inte fanns. Huh… tänk vilken kaos!

  3. Michis skriver:

    Jag får väl i och för sig rannsaka mig själv lite grann också – blir folk alltför otrevliga så har jag en tendens att påminna dem om att om inte de själva hade gjort fel så hade jag inte kunnat skriva ut någon kontrollavgift till dem. Men ibland är det ju sådär svårt att låta bli. Tyst och timid – det kan jag bli när jag blir gammal. 😀

Kommentera

