Jag får aldrig Dagens ros.

Tänk vad kul det vore att öppna tidningen och se att nån skickat in en Dagens ros till mig.
Exempelvis: ”Dagens ros till den snälla parkeringsvakten som hjälpte mig att växla när jag åkt hemifrån utan kort och med bara sedlar i plånboken.”
Eller kanske: ”Dagens ros och ett varmt tack till parkeringsvakten som inte bötfällde mig när jag ställde mig på handikappsparkeringen utan att vare sig lämna eller hämta min hustru, som är den som innehar handikappskortet.”
Eller för den delen: ”Dagens ros till parkeringsvakten som skänkte mig den krona som fattades upp till en tia så att jag fick två timmars parkering istället för femtio minuter.”

Alltihopa hände igår, bara som små exempel. Och det är en del av mitt jobb det också och varför ska nån få dagens ros bara för att de gör sitt jobb?

Tja, det finns ju några som tycker att vi gör det bra i alla fall. Jag ska inte vara den som är den, jag har faktiskt fått rosor av kunder som jag har hjälpt, fast det var i bukettform istället. Så på sätt och vis så har jag ju fått Dagens ros ändå. Men det vore bara så himla trevligt att få läsa om det positiva som man gör också, istället för standardgnället på att vi gör det vi ska göra – hjälpa dem som ber om hjälp, svara på frågor från dem som undrar och skriva kontrollavgifter till dem som gör fel.

Men det är ju så, vi kan ju aldrig veta ifall folk gör fel medvetet eller omedvetet och det har tyvärr inte någon inverkan på konsekvenserna även om vi skulle veta det, för vi kan bara göra det som den som parkerar skulle ha gjort – titta på skyltarna och följa det som står angivet på dem. Förstår man inte skylten så ska man komma ihåg att det ingår i körkortsutbildningen att lära sig läsa skyltar.

Och bara för att avsluta det hela – jag har inte ett dugg koll på datumparkering, fast jag är parkeringsvakt. Så om jag ser att det är datumparkering som gäller – då letar jag upp en parkering där jag förstår vad det är som gäller, sen går jag hellre lite längre till och från bilen.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag får aldrig Dagens ros.

  1. mmm...mia skriver:

    Tyvärr är otack världens lön! *skickar en ros*

  2. Michis skriver:

    Mmm…mia: Tack! 😀 Om du ser mig i parkeringsvaktskläder så hojta till, jag brukar ha lite småväxel till parkering på mig. 😉

Kommentera

