Cecilia Hagen ber oss låta bli tatueringarna…

…såvida vi inte håller oss till småsaker vill säga. Det var ju snällt av henne. Hon förstår inte. Det förstår jag. Min mamma förstår inte heller.
Behovet av att smycka sig – att genomgå en initiationsrit på sätt och vis: Det måste göra ont, det ska blöda och det måste efterlämna märken.

Jag rekommenderar Modern Primitives av V.Vale och Andrea Juno som läsning till Cecilia Hagen. Jag tror att hon, som uppenbart vettigt fruntimmer i övrigt kanske kan läsa den och förstå lite närmare varför vuxna människor frivilligt väljer att hålla på med: ”- Är det självhat det är rör sig om, brutalt våld mot det egna jaget, en variant av småflickor som skär sig?” som Cecilia undrar.

Det är inte självhat. My body is not a temple, it’s an amusement park. Eller för den delen – min kropp är mitt tempel och det smyckar jag som jag vill.
Det är lite oklart varför Cecilia inte kan låta folk se ut som de vill göra, förutom att hon verkar tycka att det är jobbigt för henne att titta på det, men det är ju i och för sig min tolkning av saken.

Jag säger: Snälla, söta, låt för sjutton inte bli tatueringarna – men gå till en bra tatuerare och glöm aldrig bort att The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Cecilia Hagen ber oss låta bli tatueringarna…

  1. Kornelia skriver:

    Så sant så (:

    • Michis skriver:

      Det är lite roligt att hon delar upp mänskligheten i primitiva stammar och andra och att hon verkar tro att man tatuerar sig för att man har brist på papper och penna… 😀

  2. Lilla Anna skriver:

    Tänk så många människor det finns som känner sig manade att tycka till om saker dom varken har kännedom om eller intresse av…

    • Michis skriver:

      Visst gör det! Och visst får de, men ibland blir man nästan lite generad när de inte ens bryr sig om att kolla upp lite av all information som finns kring olika fenomen innan de bara bestämmer sig för något. Klart man får tycka att stora tatueringar är fula om man nu gör det – men det är ju just det – tycke och smak. 😀

  3. Lilla Anna skriver:

    Precis… tycke och smak!Man kan inte som utomstående lägga så mycket egenskaper på en vilt främmande människa.

    • Michis skriver:

      Jag brukar säga som så att det är tur att de som valt att ha tatueringar inte går runt och skäller ut otatuerade människor för att de är otatuerade. 😀

  4. Rebecka skriver:

    Jag håller med dig.Jag älskar mina tatueringar o har tänker fortsätta smycka min kropp. Att någon kan tycka det är så förfärligt förstår jag inte.

    • Michis skriver:

      Jag förstår att man kan tycka det, men jag förstår inte att hon är så efter, om man så får säga… Det är år 2007, stora och många tatueringar har ju varit ”trendigt” länge nu. Och tack gud för att folk inte längre bara nöjer sig med ett litet ankare på armen, jag blir alldeles salig när jag ser stora, vackra tatueringar och lycklig när folk faktiskt tänkt igenom det de gjort och vet med sig att det är för sin egen skull de gör dem! 🙂

  5. Vixen skriver:

    Amen to that! Kan bara hålla med…

  6. Urban skriver:

    Har en son som är tatuerad över nästan hela kroppen. Det gör mig inget. Jag ser till insidan. Han är fin och bra på alla sätt. Men. Nästan alla tatueringar är japaska eller mexicanska och sånt. Jag bruker fråga honom varför han inte kan satsa på lite hemkulturella motiv. En ko, en ek, en gärsgård eller en röd stuga och lite sånt…

  7. stoffe skriver:

    fan vill du ? -.-

    • Michis skriver:

      Hm. Förstå vad du menar, men det var lite knapphändig information i kommentaren för det. 🙂

  8. A skriver:

    Man får väl se ut hur man vill, men kan inte begära att alla uppskattar det. Jag funderar på att skaffa mig min första tatuering inom sin tid.

Kommentera

