Extra Östergötland hymlar minsann…


Extra Östergötland hymlar minsann inte. Här utövas ingen älskog… Det är lokaljournalistik i sin prydno. Men inte särskilt pryd sådan… -s-

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Extra Östergötland hymlar minsann…

  1. Fredrik skriver:

    Haha, vad roligt!

    • Michis skriver:

      Du vet, de har tidigare varit i lite blåsväder för att de inte direkt skräder orden. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad det var, men jag ska se om jag hittar det framöver… 😀

  2. Radio 7 skriver:

    hehe. ojdå. tänk om han älskade sina offer? På riktigt! vem vet.

  3. Fred skriver:

    Well… det låter väl kanske inte som något jag skulle kalla älskog. Kunde i alla fall inte heller låta bli att plocka fram kameran. 😀

  4. hasse lavin skriver:

    Nä, jag är inte ”arg” på dig..jag tycker bara att du..och det du står för är en tragisk utveckling i vårt ”nya sköna samhälle”..det får du antingen leva med..eller tycka illa om..(min åsikt alltså..) men så tycker jag.

    • Michis skriver:

      ”jag tycker bara att du..och det du står för är en tragisk utveckling i vårt ”nya sköna samhälle”..”Nej Hasse – det är inte okej att säga att jag är en tragisk utveckling i samhället. Det är det verkligen inte. Du får gärna säga att det är tragiskt med utvecklingen, men du går över gränsen när du säger att JAG är en tragisk utveckling. Jag ska försöka förklara det här med ord som du kanske kan förstå:Jag jobbar som parkeringsvakt. Det yrket har funnits i Sverige längre än vad du har jobbat som polis. De första parkeringsvakterna i Sverige började jobba hösten 1957, så det är inte direkt så att det är någon ny företeelse, det finns femtio åra historia bakom, är det en ny och skön samhällsföreteelse då, tycker du? Om du inte gillar att det finns parkeringsvakter så är det klart att du inte behöver gilla det, men du är faktiskt förbaskat tramsig när du sitter och försöker skriva ner mig personligen för att jag gör det jag är anställd för att göra – det vill säga se till att folk följer parkeringslagen.Följer man parkeringslagen så kan jag inte göra något, för jag är en tjänsteman som har befogenhet att utfärda kontrollavgifter, men jag har inte någon befogenhet att gå runt och jävlas med folk på allmän basis – jag har regler som jag ska följa, jag ska kunna stå i en tingsrätt och vittna om att jag vet med mig att jag har gjort rätt.Och det vet jag att jag gör. De moraliska implikationerna kring hur elakt det är att sätta en kontrollavgift på en bil är inte direkt relevanta – följer man parkeringsreglerna så behöver jag inte vara ”elak”. Det är alltså rent självförvållat att komma tillbaka till sitt fordon och se att jag satt en kontrollavgift där.Nu svävar jag visst iväg igen, förlåt, jag ska försöka säga det här igen på ett sätt som du kanske har lättare att förstå:Jag gör bara mitt jobb.Du verkar inte förstå det.Synd för dig.

  5. Hedning skriver:

    Får känslan av att upphovsmannen/kvinnan till förstasidan kan ha varit ett av offren..

    • Michis skriver:

      Visst känns det så? Saknas bara: ”HIV-smittad slampa med XY-kromosomer knullade runt och kan ha smittat oskyldiga offer!”Fast det är inte lika löpsedelsmässigt.

  6. Lejonhona skriver:

    Dålig journalistik om orden tar så slut att man inte kan använda ngt annat ord än just detta…

    • Michis skriver:

      Hmm, det kanske var en utrymmesfråga? Jag hade nog skrivit: 18-årig HIV-man kan ha smittat ett stort antal!Man räknar väl ut själv hur det gick till eller tar en tidning och läser om det. 😀

  7. Dixie skriver:

    http://blogg.aftonbla…Dig kan vi räkna med redan till middagen va? *ler*

  8. Emma skriver:

    Den där formuleringen tyckte jag var rätt uppfriskande. 🙂

    • Michis skriver:

      Det var ju onekligen något nytt att slänga fram på löpsedeln. Man undrar vad som händer på Extra-redaktionen imorgon! 😀

  9. Sara skriver:

    ha ha =) ja det var verkligen en rakt på sak löpsedel!

  10. A / Yrke:POLIS skriver:

    Ha ha ha ha… Pang på bara! Varför inte?

  11. Tim Karlsson skriver:

    Finkänsligt Skrivet!!

    • Michis skriver:

      Mycket. Här ska det inte vara några tveksamheter kring ifall han delat spruta med nån inte, nejdå, han var en manlig slampa och det står de för!

  12. Mussi skriver:

    HAHAHA jag dör. Googlade på ”älskog” och fick upp denna. Älska att jag är från Linköping också. I luuuurve Östergötland.. ibland.

  13. david skriver:

    mjaaa förjävligt många idioter finns det som sagt

Kommentera

