Man blir äldre och ibland visare…

Oftast blir man i vart fall mer erfaren.
Jag minns den där första riktiga kärleken och hur man var så sanslöst övertygad om att det aldrig skulle finnas någon annan. Och så helt plötsligt en dag så var man inte kär längre. Det där som alltid skulle finnas fanns inte och sen insåg man helt plötsligt att det där andra, det där med att klara av att leva med varann på riktigt, det gick ju inte?

– Life is short and love is always over in the morning…-

Amen hallå liksom!

Sen blev man sjutton och visste och kunde allt. Jag skämtar inte – jag kunde verkligen allt om allting och kunde jag det inte kunde jag åtminstone intala mig själv att jag kunde det ändå!

Som tur var gick det över när jag blev tjugotre ungefär – för då insåg jag helt plötsligt att jag inte kunde särskilt mycket om något viktigt egentligen alls.

Och nu, vad vet jag nu?
Inte särskilt mycket. Men jag vet att det är okej, det med. Det räcker ett tag i alla fall. 

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Man blir äldre och ibland visare…

  1. Tycker att man upptäcker att ju äldre man bli ju mer inser man att man inte vet, men dessto mindre bryr man sig om att det är så.. 🙂

    • Michis skriver:

      Ja, medans man är ung och arg så blir man dessutom oerhört upprörd för varenda orättvisa, sann eller inbillad.Men man lugnar ner sig… Som tur är.

Kommentera

