En sak som säkert är helt självklar för andra, men som jag inte förstår…

Stans butiker öppnar 12.00 idag, eftersom det är söndag.
Själva köpcentrat öppnar dock 11.30, men det är mest för att de som jobbar i butikerna ska kunna komma in och dammsuga och ställa i ordning innan kunderna kommer in.

Ändå är det som så varenda söndag att folk kommer till parkeringshuset vid klockan 11. Sen går de och kollar ifall de kommer in i köpcentrat via hissen. Det gör de inte. Då sitter de och väntar i bilen i en halvtimme. Halv tolv börjar hissen fungera så de kommer ner till köpcentrat och då åker de ner med den och står och väntar utanför butikerna tills de öppnar en halvtimme senare…

Varför gör man så?

Det är ju inte som att varorna tar slut om man inte är där när gallret dras upp?
Vore det inte mycket skönare att sitta hemma med en kopp kaffe i godan ro istället för att bara sitta och fördriva tiden i ett parkeringhus eller utanför ett galler?

Jag blir så förundrad över att folk är så stressade så att de kastar bort sin tid.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till En sak som säkert är helt självklar för andra, men som jag inte förstår…

  1. Jessica skriver:

    Hur vet du att det är så om du inte gör det själv? 🙂

    • Michis skriver:

      1. Jag har jobbat i en av butikerna i köpcentrat och noterat att folk kommer in 11.30 och står och tittar in genom gallret/glaset på oss som jobbar i butikerna tills vi ÄNTLIGEN öppnar 12.00. Som. Vi. Ska. 2. Jag jobbar dessutom som parkeringsvakt och idag började jag elva eftersom hon som skulle ha jobbat var med i en olycka igår och inte kan gå idag… Så idag noterade jag återigen beteendet. Det vill säga – jag är här för att jobba, jag är inte här för att stå som en zombie utanför köpcentret och stöna av irritation över att de öppnar samma tider idag som alla andra söndagar… ;)Bra svarat, va?

  2. wintertail skriver:

    Folk kan inte umgås med varandra på ett riktigt sätt..Många lever på detta sätt att stressa runt i butiker på sin lediga tid…Skaffa er ett liv

    • Michis skriver:

      Är det därför de måste stå utanför butikerna och vänta i timtal?Jag funderade på om det var så att de hade glömt bort att det var söndag och trodde att det var lördag, för lördagar öppnar det ju vid tiotiden…

    • Michis skriver:

      För övrigt så är jag lite sugen på att måla en Zombietomte och sätta upp på kontoret som julprydnad… Undrar om det kommer uppskattas? 😀

  3. Jessica skriver:

    Åh, GÖR det!haha 🙂

    • Michis skriver:

      Synd bara att jag är på jobbet istället för att vara hemma och måla. Nåja. Alldeles när som helst ska jag dessutom sluta sitta här och maska och ge mig ut och jobba, men jag var tvungen att ta kaffepaus kände jag. Det här är ju egentligen en ledig dag för mig, så jag medger att jag känner mig otroligt arbetsobenägen!

  4. Zmilla skriver:

    ja man undrar ibland.. i samma anda kan jag fundera över varför folk har så oerhört bråttom att kliva av planet. De slänger sig upp för att plocka fram handbagaget, vilket bidrar rill smärre kaos och trafikstockning..bara för att komma till bagageutlämningen och stå och trängas innan bagaget ens lämnat flygplanet..Tror de att planet ska lyfta igen utan att de hunnit av? Tror de att någon annan ska sno deras bagage? Folk gör så obegripliga saker..

    • Michis skriver:

      Jag vet! En del av det kan visserligen bero på att man suttit ner så länge så det är skönt att få komma ifrån och röra på sig lite grann, men… Njae. Jag vet inte jag. För övrigt gillar jag att resa med bara handbagage så man slipper utcheckning och incheckning… 🙂

  5. Börje skriver:

    Men har en ett köpcenter kan en väl för tjyvingen inte springe runt och glane gate upp och gate ner. 🙂

  6. barbakvinna skriver:

    det måste vara en tävling ingen vill va sist in förutom på fester.. då vill man inte komma först.

    • Michis skriver:

      Va, vill man inte? Jag är fan jämt först på fester! Det är ju då det finns bål kvar och massa salta pinnar, kommer man sent får man ju dricka folköl och slicka saltet ur skålen?

Kommentera

