Vadå eget ansvar? Det är inte mitt fel…

Det är aldrig mitt fel, det är:

Väktarens fel ifall han eller hon ser att jag stoppar varor i fickorna och inte betalar dem vid kassan. Det är inte mitt fel att jag åker fast för snatteri!

Polisens fel ifall de har en hastighetsövervakning när jag kör i 150 på motorvägen. De har ju inget bättre för sig, det är inte mitt fel att jag åker fast för att jag bryter mot trafikreglerna!

Parkeringsvaktens fel om jag får betala en massa pengar för att jag chansade och ställde mig på P-förbud eller i vändzon eller… Det är inte mitt fel, det var parkeringsvakten som ställde bilen där!

Vad skönt att jag äntligen har förstått vem det är som bär ansvaret!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Vadå eget ansvar? Det är inte mitt fel…

  1. Annica skriver:

    Å vad skönt att kunna skylla på någon annan, perfekt!

    • Michis skriver:

      Vadå skylla på nån annan? Det är ju inte ditt fel säger jag, det är ju deras fel, det var de som kom på dig!Det är vattentätt varenda gång!

  2. mesmerized skriver:

    En del människor är verkligen idioter.

    • Michis skriver:

      Vad? Jag vet förresten, DUMMA väktare, poliser, parkeringsvakter och andra som bara är UTE efter en HELA tiden!Allt är deras fel, jag håller verkligen med dig!

  3. Ru* skriver:

    Bra! Man gör ALDRIG fel själv! Ett misstag då och då kanske men ALDRIG fel!

    • Michis skriver:

      Precis… vänta nu. Vadå misstag! Det är ju inte mitt fel säger jag, jag har gjort rätt hela tiden, det är deras fel!

  4. Loop skriver:

    Ja, nu har jag läst din blogg och nu är det DITT fel att jag känner mig DUM.. ;o)

    • Michis skriver:

      Jag vet, allt är mitt fel. Fan, vänta nu, nu får jag börja om igen. Nån annans fel var det ju! Inte mitt! 😉

  5. Martin skriver:

    Rätt omoget inlägg.

  6. Stackars dig…. 🙂 *tröstar**kram*

  7. A / Yrke:POLIS skriver:

    Ja, så brukar det låta. Det är alltid ”någon annans fel”. Nästan i alla fall..

    • Michis skriver:

      Själv är jag lite konstig så där. Snatta gör jag ju nu inte, men skulle någon misstänka mig för det så får de så gärna söka igenom mig, lite pinsamt kommer det att vara, för jag känner ju varenda vakt i Norrköping i princip eftersom jag själv jobbar som parkeringsvakt, men sure, låt dem leta.Skulle jag köra för fort så skulle jag ta den boten, det är ju jag som trampat på gaspedalen, ingen annan. Och skulle jag parkera fel, så har jag garanterat räknat med att få böter för det, eftersom jag nu är så yrkesskadad att om jag tvekar det minsta så åker jag till en annan parkeringsplats som jag förstår reglerna på.

Kommentera

