Ja, Islam är en fredlig religion…

…men enskilda muslimer är precis lika galna som enskilda kristna, judar, hinduer, buddhister, panteister och ateister.

Det finns folk till allt, från alla religioner.

Tyvärr.

För att lätta upp stämningen lite så presenterar jag härmed den alternativa versionen av ”Gud inger Adam liv.”

Haha

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Ja, Islam är en fredlig religion…

  1. barbakvinna skriver:

    en tinylittlefuckingone… *asg*

    • Michis skriver:

      Ja, du förstår… Gud hade ju inte kommit så långt att han hade tänkt till vad som gällde för kvinnans del. Förhoppningsvis fick Adam lite jobb gjort medan han ändå var sövd för att få revbenet utplockat! 😀

  2. Ken skriver:

    Ta och läs koranen, det har jag gjort. Där står det svart på vitt att otrogna (icke muslimer) skall utrotas. Fredligt utav fan.Jag skall ta reda på i vilken sura det står, jag har koranen hemma, och skriva det här.

    • Michis skriver:

      Jadu, och i GT så utrotas folkslag friskt av judarna, eftersom de är Guds utvalda folk och därför självklart är de som bestämmer. I Bibeln står det att du får sälja dina grannfolk som slavar, det betyder inte att kristna fortfarande gör det, även om det har skett, då det ju var helt okej enligt Bibeln…Jag håller fast vid att det finns religionsutövare av alla religioner som inte är riktigt kloka, det betyder inte att det nödvändigtvis är fel på själva religionen.Trots allt så är det ju så att Koranen skrevs för lite mer än elvahundra år sedan, Bibeln från ännu längre tillbaka och under ännu längre tid och med många redigeringar… Klart att folk blir förvirrade när det helt plötsligt ska appliceras på tvåtusentalets modernare tid.Icke att förglömma att det inte är lika modernt överallt på jorden än så länge. Du får gärna leta rätt på den suran! 🙂

  3. Jo, du har så rätt!Som jag skrev som kommentar till Gooseboy så:1. George Bush (den kristna högern i USA) verkar ju lite farlig han också.2. Fundamntalistiska hindunationalister på krigsstigen skulle jag undvika om jag var somm du.3. Fundamentalistiska judar av den typ som styr Israel tycks inte vara alltför fredliga.4. Muslimer som är Sufier t.ex. är bland de mest toleranta religionsutövarna någonsin. De tillåter t.ex. kristna, buddhister och judar att bedriva sin egen religion i sufiska tempel – det du!5. Den stora majoriteten av muslimer är synnerligen fredliga.6. Det är fundamentalistiska muslimer som är krigiska, liksom fundamentalistiska, kristna, judar, hinduer…o.s.v.7. Problemet är således inte Islam utan fundamentalism.

    • Michis skriver:

      Problemet är att man kan tolka allting från vad som helst på sitt eget sätt.Som bloggen jag skrev om snubben som fick sitt tak uppklippt, där fick jag minsann ovett för att jag skrev att försäkringsbolag är konstiga som inte ger ersättning, för han fick ju minsann ersättning.Men jag tolkar inte ett: ”Jag tror det kommer ordna sig.” som ett ”Ja, jag kommer att få full ersättning för bil, hyrbil och inkomstbortfall från Folksam.”

  4. Ken skriver:

    Kommentar till #3 och punkt 3.Hur är det med de galna palestinerna som vill driva citat judarna ut i havet? Israel tilldelades detta land genom en FN konvetion 1948. Det har araberna aldrig accepterat.

    • Michis skriver:

      Återigen – det finns folk inom alla religioner som är helwacko.Det är lite roligt samtidigt, nu har trots allt Israel funnits ett tag och när det byggs murar mot palestiniernas områden så protesterar inte alltid bara palestinier, utan även unga israeler. Allt är inte svart eller vitt.Förhoppningsvis så kommer framtida generationer att kunna leva tillsammans istället för att motarbeta varandra… Visst, åttatusen års skriftlig historia från området tyder ju inte direkt på att det varit den fredligaste markbiten på jorden, men man kan ju hoppas att vi som mänsklighet går framåt dag för dag, även om det händer att folk då och då sluter sig samman och gör sitt bästa för att förstöra för resten.

  5. Tribunius skriver:

    Araberna slås nu i sverige. Polisen jagar dem nu som aldrig förr.

    • Michis skriver:

      Jaså? Jag var inte medveten om att polisen hade fått nya direktiv.Är det okej om jag förbehåller viss skepticism till ditt uttalande tills jag fått se lite stöd för det påståendet?

  6. Ahmed skriver:

    Satan och de människor som följer hans ideologi är problemet…ondska har många ansikten. Man kan bo på en öde ö och ändå vara ond.Det är många som tror att Koranen är till ”muslimer”. Men det är faktiskt det sista Testamentet, och den är för alla människor. Och dessutom följer inte ”muslimer” vad det står i koranen. Min mor tex, påstår att man ska säga Muhammads namn o flera andra namn i bönen eller trosbekännelsen. Men vet ni vad, det står i koranen att man inte skall nämna någon annan än GUD i bönen, och trosbekännelsen nämner bara GUD.Det är knäppt, när man väl studerat saken på djupet så förstår man varför GUD säger detta:[11:119] Endast de som välsignats av nåd från er Herre (kommer inte att bestrida sanningen). Det är anledningen till att Han skapade dem.* Er Herres dom har redan utfärdats: ”Jag kommer att fylla Helvete med jinner och människor, alla tillsammans.”Jag ska lägga en sak i perspektiv: Det Viktigaste Budordet[3:18] GUD vittnar om att det inte finns någon annan gud än Honom, det gör även änglarna och de som har kunskap. Sanningsenligt och riktigt, Han är den absoluta guden; det finns ingen annan gud än Honom, den Allsmäktige, Visast.”…och de som har kunskap.”Så när någon vittnar något annat, så saknar de tydligen kunskap.Problemet är Satan och de som följer honom.

    • Michis skriver:

      Självklart är Koranen till för alla människor.Fast jag håller inte med dig om Satan där, eftersom jag tror att människor kan vara onda alldeles på egen hand, var i världen de än kommre ifrån. Men det är klart, med Satan som symbol för ondskan så kan jag hålla med dig.

  7. MaygirlS skriver:

    Du har så rätt så!Kul bild! :OD

    • Michis skriver:

      Ja, den bilden var ju tänkt att lätta upp samtalsämnet en smula, men det känns lite som att folk ser rött i ämnet ändå. Tråkigt där. Titta på bilden igen och skratta lite innan ni släpper loss alla spänningar, folk! 🙂

  8. imsy skriver:

    Kul bild, det där! Tycker man kan skoja om det mesta. Även religion. Så länge man inte trampar de religiösa alltför hårt på tårna.

    • Michis skriver:

      Klart man kan, fast vissa extremreligiösa känner sig ju trampade på tårna bara för att alla inte vill lyssna på dem. Eller bara alla andra.Som Fred Phelps till exempel, som uppfattar sig själv som en god kristen och alla andra som… Ja… jag vet inte riktigt.http://sv.wikipedia.o

  9. Ola skriver:

    ha ha ha ha ha…….Judar, muslimer, kristna, Stockholmare…….lika farliga 😉

  10. Mimmi skriver:

    Jag håller verkligen med dig Men det är föräldrarna som fostrar barnen men det brister nånstans när vuxna mobbar andra.Det finns ett ordspråk som säger att den som är utan skuld kastar första stenen.

    • Michis skriver:

      Visst är det så, det var så Jesus sade när man ville stena en kvinna en gång för längesedan. Som tur var så insåg de där närvarande att ingen bland dem var utan skuld…Idag känns det som att många tycker att de är oskyldiga själva och har rätt att bete sig som… Ja.

  11. Tribunius skriver:

    Du anar inte hur jävligt det blivit.Det pågår ett krig nu i vissa städer mellan arabgrupper.

  12. Susanne skriver:

    ja jag tror på gud jag med.. allihopa från Modergudinnan Hel till mig själv (alla har vi en liten gud/gudinna i oss) Alla gudar är samma gud bara olika namn … Ha en bra kväll 🙂

Kommentera

