Men vad gör det om hundra år när allt kommer omkring?

Ibland när man stressar runt i vardagen och upprörs över än det ena, än det andra, så är det rätt avslappnande att tänka sig att om hundra år så spelar det ingen roll.

Antingen är jag 127 år då och förhoppningsvis så senil så att jag inte bryr mig, eller också är jag helt enkelt död och då bryr jag mig ju inte heller.

Resonemanget går att applicera på det mesta, som sidvisningsräknaren på bloggen, på folk som tycker annorlunda än mig, på folk som tycker samma som mig och så vidare.

Bara ett litet tips, när ni känner att ni snart exploderar för att någon/något är så korkat att det inte finns ord för det. Vad gör det om hundra år?
Egentligen?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Men vad gör det om hundra år när allt kommer omkring?

  1. Joie skriver:

    Men du har så rätt, man måste tänka så hela tiden. Tillvaron blir så mkt enklare och trivsammare då!!

    • Michis skriver:

      Det blir den. Man får såklart tänka annorlunda också, bara så att man kan känna hur friden sprider sig när man kommer ihåg det igen! 😀

  2. Ola skriver:

    Helt ärligt…..inget då, om 100 år alltså, men fram tills dess…Kom att tänka på en sådan sak just i dag faktiskt…

    • Michis skriver:

      Nä, man måste ju inte skita i precis allting, för det spelar ingen roll om hundra år… Men man kanske kan låta bli att hetsa upp sig så totalt över småsaker? Om man nu klarar av att låta bli. 😀

  3. Anna skriver:

    Inte ett jävla skit gör det mesta om 100 år. Klok som få är du!

    • Michis skriver:

      Ja, inte för oss i alla fall. Klart man kan källsortera och försöka se till att lämna efter sig en så ren värld som möjligt till barnbarnsbarnen, men annars…?

  4. Annica skriver:

    Jag säger till ungarnas förskräckelse allt för ofta precis så där jag också, vad gör det om hundra år!!

    • Michis skriver:

      ”Mamma, får jag en Canada Goose-jacka?””Nej.””Amen mamma, då blir jag mobbad i skolan.””Vad gör det, om hundra år?”Haha, jag ser det framför mig!

  5. Anna skriver:

    Hej Michis! Har länkat till det här inlägget men det funkar inte att göra trackbacks från den här datorn. Någon som visste hur man gjorde fick det inte heller att fungera. Så jag ber om ursäkt för det 🙂

    • Michis skriver:

      Äh, du tar ju bara trackbackinlägget och lägger det längst ner i ditt inlägg… fast om nån som vet hur man gör inte får det att funka så funkar det ju inte! 😉

Kommentera

