Hur bokstavligt ska jag följa bibeln?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Hur bokstavligt ska jag följa bibeln?

  1. Hannah skriver:

    Haha, vilken bra insändare.

  2. Snoken skriver:

    En riktig klassiker! Har figurerat på internet en bra tid. Kul att någon tog o gjorde en insändare av den =)

    • Michis skriver:

      Ja, och det redan den 13 augusti 2000. Sju och ett halvt år sedan alltså. Kanske är därifrån internetversionerna kommit?

  3. Ben Axell skriver:

    haha,,den har jag missat. men kul var det!

  4. Imosa skriver:

    Fick insändaren månne något svar? Någon som vet?

  5. Theolddog skriver:

    Bästa jag sett på länge =)

  6. kyrksyster skriver:

    Ja, den har hängt med ett tag.Bara så där upplysningsvis så är inte kristna förpliktigade att följa Gamla Testamentets lagar. Efter Jesus så har den ingen funktion.

    • Michis skriver:

      Nej, jag vet. Så hur kommer det sig att så många kristna gärna hänvisar till gamla testamentet när det gäller exempelvis homosexualitet, trots att de lika gärna skulle kunna nöja sig med nya testamentet och i all ärlighetsnamn, nöja sig med evangelierna i nya testamentet?

  7. Starowl skriver:

    Schysst insändare även om den är gammal!

  8. Axemia skriver:

    Faan vad bra !! Hopp,! undrar vilken Moses vers jag bröt emor där ?

Kommentera

