Som jag har längtat!

Jag har länge undrat över hur det kommer sig att regeringar har jobbat mot en nollvision i trafiken och samtidigt blundat över hur det kommer sig att det förekommer ungefär 1400 självmord per år.

Men nu ÄNTLIGEN har det kommit förslag om att se över det här och börja arbeta mot en nollvision vad gäller självmord.

De vill åtminstone arbeta fram en plan kring det hela och min förhoppning är förstås att det blir mer resurser för de människor som håller på med en nedåtgående spiral. Det är försent när man redan bestämt sig, men känner man att det finns utvägar fram tills dess så kan man försöka söka sig till dem.

Jag vet inte riktigt hur de ska kombinera nollvision mot självmord med den hetsjakt på sjuka som pågår, men det ska bli intressant att se vad planen går ut på sen.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Som jag har längtat!

    • Michis skriver:

      Jag vet! Jag blev faktiskt positivt förvånad, dels över att ingen har tänkt på att formulera en plan kring det hela innan och dels för att de faktiskt fått tummen ur och gjort det nu!

  1. onthree skriver:

    Ja, jag reagerade också på detta! Det är väl på tiden att de lägger resurser på sånt här istället för att jaga folk som kör 116 km/h på motorvägen…

    • Michis skriver:

      Ja, det är på tiden att de lägger resurser kring att ta fram ett förslag på hur man ska göra för att folk ska må bättre och inte vilja ta livet av sig. Ett blygsamt förslag från mig är ju att man satsar ordentligt med pengar på psykvården och den vanliga vården… Så att folk inom vården kan få tid att lyssna till sina patienter.

Kommentera

