Det är så otroligt sorgligt…

…en liten flicka som aldrig kom hem.

Som blivande mamma med gråtmilda gravidhormoner i hela kroppen klarar jag knappt av att ta in nyheterna. De hittade Engla död. Mördad. Tio år gammal.
Och hur jag än ser på saken kan jag inte se att det var ett monster som gjorde det. Jag önskar att jag kunde se det så. Det vore enklare på det sättet. Men istället är han bara en väldigt, väldigt sjuk människa. Inget mer, inget mindre.

Jag kan bara hoppas på att de aldrig släpper ut honom igen.
Men ibland tvivlar man på det svenska rättssystemet, tyvärr. Inte på att han blir dömd, men på hans strafftid.

Stackars tös. Stackars familj som finns kvar…
Och så den egoistiska tanken – må det aldrig behöva hända någon annan, speciellt inte någon jag känner och älskar.

Vila i Frid, Engla.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det är så otroligt sorgligt…

  1. Anette skriver:

    Jag bara tänker på hur rädd hon måste ha varit….vad är det för samhälle vi lever i egentligen?

    • Michis skriver:

      Jag är ledsen, men jag kan nog inte ge dig några svar på det. Vi lever inte i den bästa av världar i vart fall, det är säkert.

  2. Maggish skriver:

    haha, fiiin beskrivning 🙂 Resten av rummet har bruna möbler & lite indisk stil vill jag ha. Eller blandat indiskt, gammalt & modernt. En helt egen stil, med andra ord. Jag återkommer med foton på vardagsrummet när jag har fått iordning 😉

    • Michis skriver:

      Och bara så att inte andra ska bli förvirrade så är det här ett bloggsvar på det jag skrev på Maggish blogg.

  3. Maggish skriver:

    hm, ja alltså de funkar ju. De är ju inte helt gräsliga 🙂 Men, de känns så 90-tal på nåt sätt :/

    • Michis skriver:

      Ja, de ser 90-tal ut, min mamma hade såna gardiner runt 1992 nånstans… Matchade våra bruna skinnsoffor! 😀

Kommentera

