Varenda vår är det samma sak, jag blir sugen på att slänga allt gammalt…

Vill rensa ur skåp och lådor och ställa ner saker till källaren eller ännu hellre slänga dem i återvinningen ute på Returpunkten – eller lämna dem till andra som hellre vill ha dem. Inte skåpen och lådorna, utan grejerna i skåpen och lådorna!

Frågan är hur mycket jag orkar pyssla med saker och ting med, men det är ju sånt som märks. Vet att jag vill ordna med balkongen i helgen i alla fall, någon av dagarna måste jag åka iväg och handla sånt som behövs ut dit. Jord och lecakulor och vattenkristaller om jag hittar såna och så självklart blommor!

Det riktigt kliar i hela kroppen efter allt man vill göra. Synd bara att själva energin att faktiskt utföra det verkar vara som bortblåst. Hoppas att det går över… Nu har jag i alla fall tänkt gå och lägga mig, för just nu är det tyvärr så att jag är dyngtrött!

Godnatt!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Varenda vår är det samma sak, jag blir sugen på att slänga allt gammalt…

  1. burninhell skriver:

    Sov gott, blommorna kan vänta 🙂

    • Michis skriver:

      Ja, de fick ju göra det, såvida jag inte skulle gett mig ut och länsat offentliga planteringar så fanns det ju inte något öppet heller! 😀

  2. Sara skriver:

    Känner precis likadant.Man vill så mycket men har ingen energi till det, eller så har man inte tid. Lycka till det blir säkert jättefint när det är klart. :o)

    • Michis skriver:

      Ja, tyvärr känns det lite tråkigt på det sättet. Men det blir nog bra när det blir klart som sagt, tid får jag väl helt enkelt ta mig och energi får jag ta och piska upp. Blir lättare om någon är med på det hela och hjälper till också!

  3. Anna skriver:

    Samma här! Vill alltid rensa ut allt gammalt och börja nytt. Men denna gången hade jag rensat några månader i förväg – och jag har införskaffat en hel del nytt så för en gångs skull har det förverkligats. Känner igen det där emd energinivån – den är inte på topp direkt! 🙂

    • Michis skriver:

      Ja, men du har lite försprång eller vad man säger. Det är fördelen med en ny lägenhet, man tar bara in det som man behöver? Väl?

  4. Anna skriver:

    Ja precis – bara sådant man behöver! Jag är ingen prylsamlare direkt faktsikt så det har inte varit något större problem! 🙂

    • Michis skriver:

      Mitt ideal är att bara ha saker jag behöver, men i verkligheten så blir det fullt i lådor och skåp med sånt som kan vara bra att ha. ”bra-att-ha”-saker är jättesvåra att göra sig av med!

  5. Liz skriver:

    Har precis gjort en sådan rensning hemma här där jag tippade upp och ner på lådor, skåp och garderober, slängde och slängde, man känner hur man rensar bort saker inom en själv. Varje år gör jag en sådan rensning, sen ut i förrådet och rensade bort och kastade sånt som jag rensat ut inifrån förra året och det jag bar ut i år åker väl nästa eller nästnästa år. Härligt.

    • Michis skriver:

      Det är så skönt, som sagt var. Önskar att jag visste hur jag ska få energi till att göra det bara, just nu räcker det knappt åt att ha ett beboeligt hem… :/

  6. Anna skriver:

    Haha -jag brukar anlitas för att rensa ut andras ”bra att ha” saker. Vill du ha besök? 😉

    • Michis skriver:

      Ja, ska du hit så för all del! :)Mig är det inte så svårt att övertyga, men det är nog lurigare med Leo, vi får ta det när han inte är hemma! 😉

  7. puffeltufflan skriver:

    Svar på min blogg:Jo eller hur, jätte bra ju, heheHelsnurrigt!!Sköt om dig och den lille under ditt hjärta nu!!Kramas!*******************Usch då, nu påminde du mig ju om mina skåp och lådor.. blähh!!

    • Michis skriver:

      Ajdå, förlåt! Fast det går alldeles utmärkt att fortsätta hålla skåp och lådor stängda annars och ge fan i att rensa! :D*kram*

  8. Manhattan skriver:

    Jag rensar också ur allt jag har på våren eller sommaren, när jag känner att jag har tid. Jag brukar lämna mina grejer till Stadsmissionen. Det är så skönt sen!

    • Michis skriver:

      Ja, men visst är det märkligt att man kan göra samma sak varje år? Vad är det som händer i skåpen och lådorna egentligen, när tidigare skatter förvandlas till sånt som man vill bli av med?

  9. livet skriver:

    jag är mitt uppe i min rensning, har slängt ut min garderob, och den nya jag ska handla är min = slänga slänga slänga, säljer en del på blocket av min gamla bra att ha saker, som jag aldrig använt, antagligen impulsköp

    • Michis skriver:

      Impulsköp är luriga saker, man tycker just där och då att det är ett kap, men sen kommer det hem och tar bara upp plats!

  10. Karin skriver:

    Förstår precis! Allt som man tidigare tyckte man kanske kunde behöva blir till skräp! Jag har nyss eldast en storr hög skräp – gamla skor (som inte blivit använda på ett par år!), trasiga saker som fått vila på vinden i fåfängt hopp om lagning m m Det känns så skööönt!

    • Michis skriver:

      Ja, det är märkligt hur mycket grejer som blir liggandes med tanken: ”Men det där ska jag ordna till…” Har man inte lagat det inom en månad, så släng det istället! Det är banne mig enklare. Antingen det eller skänk till närmaste ställe som kan använda det till att skapa konst eller whatever, huvudsaken är att man blir av med det själv!

Kommentera

