Semesterbilder ifrån Rom – ur ett parkeringsvaktsperspektiv!

Rom 2007
Rom 2007

Jag tycker bara att det här är så sanslöst sköna bilder.
Vet inte om ni behöver förklaringar till dem – som sagt, jag jobbar som parkeringsvakt, så jag tycker att de är otroligt humoristiska. Kan ju säga att på den nedre bilden så är det sisådär femton-tjugo trappsteg närmast kameran, så det är en trappa jag står på toppen av när jag fotar.

Jag gick omkring och sade som Obelix brukar säga: ”De är inte kloka, de där romarna…”

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Semesterbilder ifrån Rom – ur ett parkeringsvaktsperspektiv!

  1. Hahahaha, nu förstår jag vad duu menade med din kommentar hos mig =) ASG!!!!!!!

    • Michis skriver:

      Det finns lite bilder på skelett- och kraniedekorationer inne i påvens kåk med, men annars var jag rätt dålig på att fota sevärdheter. :DTyckte att sånt här var mycket roligare! 😉

  2. Fredrik skriver:

    Italienarna inte bara kör som galningar, de står still som sådana också 😀

    • Michis skriver:

      Det kan ju tilläggas att bilderna är fotade vid tiotiden en vardagsförmiddag, det är inte klockan sex på morgonen direkt så att man kan förvänta sig att alla i kåken ska iväg i någon viss ordning… 😀

  3. queenia skriver:

    underbara bilder… *s* ingen stress, lugn och ro… alla kör iväg när dom blir utsläppta.. det är så det skall vara… varför skall man parkera rätt, ta hänsyn och passa tider… här kan man ju ta en skön promenad och komma hem när man så önskar… o skylla på att bilen står inklämd någonstans.. *ler*

    • Michis skriver:

      Ja, det är ju helt onödigt… Kommer man inte åt sin bil idag så kanske man har tur och kommer åt den imorgon… eller dagen efter det… Eller så kanske man kan ringa en kranbil om den kommer fram för att lyfta ut bilen åt en? 😀

  4. Janne skriver:

    De bara utnyttjar utrymmet mer effektivt än vad vi gör här i Sverige…Det är faktiskt miljövänligt också. När man kommer för att ta bilen till jobbet, så inser man shit jag är inparkerad, jag får åka kommunalt istället…Att göra parkeringsrutor tvärs över infartslederna till Stockholm, skulle således ha varit ett betydligt miljövänligare , effektivare och billigare alternativ än att införa dessa förbannade tullstationer…

    • Michis skriver:

      Du har så rätt – det är ju betydligt mer effektivt att köpa en bil, parkera den och sen inse att man aldrig mer kommer att komma åt den än att köpa en bil, parkera den och faktiskt kunna köra iväg med den när man behöver det.Eller nåt. :DSjälv är jag helt hundra på att om det kostade 100:-/timmen i hela innerstan att parkera så skulle färre och färre ta bilen till jobbet. Då slipper man biltullar och sånt – det är först när det gäller att ställa ifrån sig bilen som det blir jobbigt.

  5. Emma skriver:

    Precis som jag minns det =) de skulle parkera ovanpå varandra om de kunde.

  6. www.puppes.se skriver:

    Obelix är bäst!Hoppas allt är kanon i Peking!

    • Michis skriver:

      Ja, han är ju det! En stilig och välbyggd man i sina bästa år! :)Jodå, här i Peking är det kalasfint i dag, ska se om det blir en promenix med vovven sen.Ha det superfint på Pupperesidenset! 😀

  7. Sara skriver:

    jag reagerade också på det när jag var i Rom. Kändes som det var vanligare att dubbelparkera än att inte göra det =)

    • Michis skriver:

      Allra helst dubbelparkering på övergångsställe! :DDet är nog någon form av nationalsport, tror jag.

  8. Kollega i norr skriver:

    Hejsan!Jag hamnade på din blogg av en händelse och måste bara säga att det är den bästa blogg jag läst på länge. Det är synd att du inte tycks skriva på den längre.Jag jobbar också som parkeringsvakt och det är ju ganska så intressant att se att människor är lika korkade i norr som i söder och använder sig av samma argument. =PHoppas allt går bra för dig på jobbet! =)Mvh//Kollega i norr

  9. Kollega i norr skriver:

    Hejsan!Jag råkade snubbla in på din blogg av en händelse och måste bara säga att det var den bästa blogg jag läst på länge! Tyvärr så verkar du inte skriva i den längre. =/Jag jobbar också som parkeringsvakt och det är ju intressant att se att folk är lika korkade och har samma undanflykter i norr som i söder. =PHar även jag råkat ut för idoter som blir fly förbannade för en kontrollavgift och tar till hot och andra metoder för att slippa betala. Så otroligt sorgligt. Grattis till din vinst! Mvh//Kollega i norr

    • Michis skriver:

      Tack så mycket! Jag längtar faktiskt efter att få börja jobba igen när mammaledigheten är över… Nästan så man glömmer hur korkat folk det finns, skönt att det finns de som är trevliga också. Det är rätt skönt med de som uppskattar ens hjälp med. :)Ha det fint!

Kommentera

