Jag vill jobba!

Nej, jag kan fortfarande inte gå, men åååh, vad jag har tråkigt! Längtar tillbaka till jobbet så att det kryper i benen!
Det är liksom roligast att jobba på sommaren, man går runt och får en snygg bondbränna samtidigt som man jobbar, temperaturen är för det mesta riktigt behaglig, tempot är inte lika uppdrivet som det är i säg, december… Och framförallt – jag saknar all motion!

Det är ju bara det att jag inte gör så mycket nytta på jobbet. Vissa dagar nu är foglossningen så jävlig att jag måste ha kryckor.
Barnmorskan och kuratorn på Vrinnevi muntrade dessutom upp mig med att säga: ”Men du, blir det värre så får du låna rullstol så att du åtminstone kan ta dig ut!”

Tack. Det känns bättre så. Fast risken är väl att det är där man hamnar om inte huvudet åker ner och fixerar sig så att det känns lite bättre och stadigare, det är ju när fogarna liksom gnuggar mot varandra som det gör ont.
Ja, jag önskar också att jag kunde sluta tjata om det här, men jag har det ju rätt så trist här hemma och känner mig helt onyttig, som den samhällsparasit jag är nu som sjukskriven…

(Nej, jag tycker inte att alla sjukskrivna är samhällsparasiter, jag är ironisk.)

Det är liksom 86 dagar kvar till beräknad förlossning, (men vem räknar), och jag känner att jag redan har tröttnat rätt kraftigt på det mesta som går att göra inom hemmets fyra väggar.
Fast det är klart, min boandeinstinkt har inte satt igång än, snart kanske jag är fullkomligt nöjd med att sortera i skåpen, vad vet jag?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag vill jobba!

  1. Cikoria . skriver:

    tack för att jag får :)någon särskild färg du föredrar? eller får jag helt fria händer?

    • Michis skriver:

      Tack för att du vill!Vi vet ju inte vad det blir för något, så om det passar till bägge delar så vore det ju bra! Jag är i och för sig inte den som är den vad gäller färger, men illrosa är jag inte så förtjust i! 😉

  2. Cikoria . skriver:

    bra att veta. Jag föredrar klara färger när jag gör barntäcken. kika in här så ser du hur jag brukar använda färger.http://blogg.aftonbla

    • Michis skriver:

      Ja, de är superfina! 🙂 Det är bara rosa som varken jag eller sambon uppskattar, annars funkar liksom det mesta. 🙂

  3. Anna skriver:

    Lider med dig som har så jävla ont! Hoppas att det får gå över för dig också! Lider också med dig vad gäller stillasittandet – det får ju jag lov att vara också och det blir så sjukt tråkigt att man nästan klättrar på väggarna! Oj vad det här inte peppade dig. Men vad fan hjälper pepp när du lider så?Kram pårej!

    • Michis skriver:

      Ibland behöver man inte pepp, man behöver få höra att nån tycker synd om en. *Kramar om*Hoppas vi båda två slipper stillasittandet snart!

  4. Andromeda skriver:

    Nästa tre månader kvar. Förstår att det känns jobbigt. Själv tyckte jag dessutom inte att den första tiden med babyn var särskilt kul. Det blev bättre sen… Sköt om dig!

Kommentera

