Våldtäckt.

Att bli insläpad i en buske och få en rosa fleecefilt hårt uppdragen över ansiktet – det är att bli våldtäckt det.

Syftar ni på det sexuella övergrepp som understundom sker så stavas det våldtäkt.

Alla med på det?
Bra där!
Då kör vi på det, tycker jag.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till Våldtäckt.

    • Michis skriver:

      Då och då så slår stavningsfascisten i mig till och bryter sig ut i friheten. Så är det bara.

  1. Ulrika skriver:

    Vad mig anbelanagar är det en välkommen utbrytarkung 🙂

    • Michis skriver:

      Härligt att höra. Jag skiljer för övrigt på felskrivningar, som din ”anbelanagar” här och på felstavningar. 😉

  2. Marcus Friberg skriver:

    Haha, där fick du mig. ”Men vafan, hon kan ju stava”, tänkte jag när jag såg rubriken.Och du lurade mig.Snyggt.

    • Michis skriver:

      Håhå, vad nöjd jag blev nu! *myser lite för mig själv* Och där vill jag påpeka att jag inte myser för mig själv enligt Familjelivsforumsdefinitionen! 😉

  3. Ulrika skriver:

    *asg* och jag som ändå kollade EXTRA noga för att inte skriva fel just här…

    • Michis skriver:

      Ja, men det blir extra roligt med en felstavad kommentar efter ett rättstavningsfascistsinlägg! Speciellt när man håller med om det! Det är humor på hög nivå! 🙂

  4. Lilla Anna skriver:

    Hahaha håller med Marcus..När jag såg att det var din blogg jag hamnade på så tänkte jag.. vad har hänt!Men det föll ju på plats..

    • Michis skriver:

      Ja, jag försöker att ordna upp det. Skönt att ruska om lite stillsamt med något så enkelt med! 😉

  5. Ulrika skriver:

    Jag bjuder så gärna på det 🙂

  6. MaygirlS skriver:

    Jag är med op det! *S*

  7. Bengt skriver:

    Förslag på nästa inlägg i kategorin: ytterliggare. Möjligen nåt en båt kan sakna, vad vet jag.

    • Michis skriver:

      Annars låter det som något som finns på kontor. Där har de ju liggare. Om man då har många sådana på en hylla så verkar det logiskt att de två yttersta är ytterliggarna! Vill du ha höger eller vänster ytterliggare?

  8. Mysan skriver:

    Om det används en grön yllefilt så måste det väl vara grov våldtäckt. Eller??

    • Michis skriver:

      Ja, ju sticksigare det är desto värre är det ju, självklart måste man räkna upp skalan på så sätt!

  9. Tribunius skriver:

    Kvinnor borde få träning i att klara våldtäcktsförsök, i skolan, på arbetsplatser.

    • Michis skriver:

      Du menar så att man lär sig hur man gör med olika typer av filtar, presenningar eller annat man blir täckt med?

  10. isblomma skriver:

    Haha, just ett sådant inlägg som jag känner för att skriva varje gång jag läser felstavningar i bloggar eller på andra ställen. Även andra konstiga fel kan reta mig.. Härom veckan läste jag t ex i en blogg där en tjej skrev att hon inte vill ha några barn, och att hon kom från en lång rad av barnlösa kvinnor som själv valt detta osv… Ursäkta? Hur kan man komma från en barnlös kvinna? Uppenbarligen har ju både hennes mor och mormor fått åtminstone ett barn… *flinar*

    • Michis skriver:

      Nej, nej… Nu ska du förstå det här rätt, hon var adopterad av sin mor, som i sin tur hade blivit adopterad av sin mor och så vidare… :DDet blir som det där: ”Mamma, vilken fin docka jag fick av dig, den ska jag ta hand om och ge till mina barn när jag blir stor och om jag inte får några barn så ska jag ge den till mina barnbarn!”

  11. ÄNTLIGEN!!!!! Jag har tänkt skriva det flera ggr men glömt bort. Puss / Pink

    • Michis skriver:

      *s* Ja, äntligen! Det är dock vackert så att folk som kommenterat inte alltid verkar ha förstått vad jag skrev om. Och det är inte du som inte förstått det… 😀

  12. isblomma skriver:

    Jamen SÅ måste det ju vara! Tack för att du redde ut det åt mig Michis, har funderat hårt och länge på det 😛

  13. Anna skriver:

    Hahahhahaha!:)Jag tänkte ”å nej, inte en gång till” när jag såg rubriken.BRA!!

    • Michis skriver:

      Ja, usch, det är skamligt så här på sommaren när man tycker att säsongen för att våldtäcka folk borde vara som lägst – det är ju på vintern som man ändå fryser som mest annars?

  14. SingleStar skriver:

    Det finns tjejer som våldtäckts med en smutsig pressening inköpt på Clas Olsson. Kan det bli billigare?

    • Michis skriver:

      Ja, om den är inköpt på Rusta istället… Då blir det riktigt billigt dessutom. SKAMLIGT, det är vad det är! 😦

  15. Anna skriver:

    Tro mig att du alltid kommer ha en plats i mitt hjärta för detta inlägg (och för din kommentar till Mr T)!Fy fan för att bli täckt av presenningar, säger jag bara.

    • Michis skriver:

      Ja, alltså, det jävligaste är nog faktiskt när man blir våldtäckt med en nerspydd babyfilt. Och det jäkligaste av allt är ju att det känns som att jag ligger i riskzonen för det framöver? Och det ALLRA jäkligaste är att den som täcker mig inte lär bli straffmyndig de närmaste femton åren. Det ger lite ångest…

  16. Niklas skriver:

    Jag har aldrig orkat men velat skriva det där…

  17. coffe skriver:

    haha, fler som uppmärksammat fenomenet tydligen. Nu rubbades dock hela min uträkning som jag gjorde tidigare angående samma ämne.

  18. Marina skriver:

    Nu har jag låst in alla filtar och täcken i garaget! Väntar nu på att täck-patrullen skall komma och slänga in dem i en cell:-)*asg*Helt underbart inlägg! Tack för ett gott skratt:-)

Kommentera

