Tack Försäkringskassan!

Jag får inte några pengar utbetalade i morgon.
Det fick jag veta idag när en dam, som jag tyvärr inte uppfattade namnet på, ringde och upplyste mig om det. De hade liksom inte fått in sjukskrivningspapperen för den första perioden jag blev sjukskriven och då kan de ju inte betala ut några pengar för den perioden.
Det förstod jag med och förklarade som sanningen var – att jag hade skickat originalet till huvudkontoret i Stockholm eftersom de behövde papperen för att ge mig rätt sjuklön och sen hade det väl fastnat där!
Så visade det sig ju att det var också, men huvudkontoret i Stockholm skickade iväg mitt original till FK idag, så det kommer ju förhoppningsvis in fort!

Dessutom påpekade FK-damen att jag hade fått havandeskapspenning beviljad från 12 juli, men att min sjukskrivning gick ut den 10 juli – och det hade jag missat! Vilken tur att hon såg det, för det gjorde ju att jag ringde barnmorskan på Vrinnevi som lovade att jag skulle få sjukskrivningspapper för den dagen med – som jag naturligtvis genast skickar i original till FK!

Himla trevlig och bra personal som jag råkar ut för på Försäkringskassan  – och det är ju faktiskt bara mitt eget fel att jag inte får några pengar från dem imorgon, för jag hade ju missat att jag skulle skicka originalet direkt till FK och inte till vårt lönekontor i Stockholm!
Men nu har jag lärt mig det med! 🙂

Dessutom vill jag tacka henne för att hon talade om för mig att alla papper såg ut att ha kommit in förutom det där retliga sjukskrivningsintyget för första perioden, så när det väl hade kommit så skulle det inte vara några konstigheter i övrigt!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tack Försäkringskassan!

  1. Jey skriver:

    Men de flesta myndighetspersoner är minsann trevliga.. haha =) (iaf inom det området jag ska jobba inom, socionom) hehe… För att återkoppla lite till dina tidigare inlägg… Så visst är det alltid skönt att göra sig av med saker som man inte behöver.. När jag var ”liten” samlade jag på allt typ o hade massa småprylar överallt.. Nu har jag nästan inget sådant utan mer stilrent… Finns visserligen lite grejer som jag vill byta ut.. men någon stor konsument skulle jag nog inte påstå att jag är.. Fast sen känner jag lite sådär med att har man pengar kan man väl lika gärna använda dem =) hehe

    • Michis skriver:

      Ja, jag har liksom inte haft otur än, eller hur man ska säga. Tycker att Försäkringskassan förtjänar ett peppinlägg, folk klagar så mycket på dem och deras handläggningstider och allt vad det är, jag tycker att ska man klaga får man väl klaga på vår statsapparat som bland annat begär intyg från dagis om VAB från och med första juni eller juli och det ska FK hantera på samma antal handläggare som redan har jobb upp över öronen!Skäll ut de som tar besluten istället för de som sliter häcken av sig! :)Jovisst, har man pengar och vill använda dem så säger jag inget om det heller – men det är den där onödiga konsumtionen som jag själv vill skära ner på. Att gå på rean bara för att det är kul att komma hem med fulla kassar och lägga in grejer i garderoben som sedan åker med i nästa garderobsrensning för att man aldrig använt dem… Sånt känns så onödigt!

  2. Johanna skriver:

    Det gäller liksom att träffa på rätt männska för då kan det verkligen flyta på. Det är det där när man träffar på ett nöt vilket inte händer speciellt ofta men det retar upp en desto mer.

    • Michis skriver:

      Självklart – jag vet att jag uppenbarligen måste ha tur som bara träffat på bra och förstående och omtänksamma människor på Försäkringskassan. När den dagen kommer då jag träffar på en av de övriga så lär jag nog blogga om det med. 😀

Kommentera

