Jag blev tvungen att ringa Försäkringskassan.

Helt skandalöst! Först fick jag vänta i säkert trettio sekunder innan jag blev kopplad till en handläggare och sen fick jag svar på mindre än en minut om varför jag inte fått in några pengar på mitt konto idag!

Här trodde jag att jag skulle få sitta i telefonkö i timmar, sen att jag skulle bli avsnäst av nån otrevlig handläggare och sen att jag inte skulle få mina pengar…

Tji fick ju jag!
Vad ska jag nu gnälla på, när de ger mig så god service? Va?
Kan nån svara på det?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Jag blev tvungen att ringa Försäkringskassan.

  1. Linda Mpili skriver:

    Alltså, har du nåt hemligt nr till dem eller nåt va?

    • Michis skriver:

      Jag har ingen aning. Sist jag hade kontakt med dem så ringde de till mig för att be om ursäkt för att de inte kunde betala ut några pengar innan de hade fått in mitt sjukintyg. :DJag gillar försäkringskassan… jag tror det är besvarat?

  2. Linda Mpili skriver:

    Haha ja tydligen. Några gånger har de varit trevliga, andra gånger har man fått obefogade utskällningar, trots att man varit trevlig.Nu är jag rätt nöjd när jag kan sköta föräldrapenning över nätet. Skitsmidigt!

    • Michis skriver:

      Ja, det är ju det, nättjänsten är smidig – men det är lite dumt att man inte kan se allt som rör en själv så man slapp ringa till dem överhuvudtaget!Jag har ju BankID, förstår inte varför jag inte kan få se det som gäller sjukpenning och utbetalning av det också, liksom?Hade varit ännu enklare då! 🙂

  3. Annica skriver:

    Haha roligt att dom kan överraska en gång också!

    • Michis skriver:

      De överraskar mig alltid på det där sättet. Det här var väl första gången som jag inte fått utbetalningen i tid, men det visste jag ju eftersom mina papper inte kommit in i tid, men jag trodde ändå att jag skulle få pengar idag, den 28:e. Men jag klarar mig ju till den trettionde utan problem! 🙂

  4. Cikoria . skriver:

    tja, gnäll för att du inte hann bli irriterad över att stå i telefonkö?jag har sänt ”paketet” till dig nu. hann precis innan kl 6 så det kommer med i dagens ”tömning”trodde inte jag skulle tillbringa hela dagen på stranden idag igen, men så blev det. hör gärna av dig när det kommit fram. ha det gott

    • Michis skriver:

      Jag får ta och göra det! *s*Aldrig kan man vara nöjd säg! ;-)Åååh, vad spännande! Självklart säger jag till när det kommit fram!

  5. honest skriver:

    det är int elätt att få god service alltid

    • Michis skriver:

      Det är ju det som är mitt problem, jag får jämt bra service av dem, så jag kan ju inte klaga så där som alla andra kan!

  6. Ru* skriver:

    Det var nog en sommarvikarie ;0)

    • Michis skriver:

      Ja, det måste nästan ha varit det va? Hon bad ju om ursäkt för att jag fick vänta i telefonen i nån minut medan hon letade rätt på mina uppgifter!

  7. sorrowful soul skriver:

    säger bara en sak! ”du har plats..nummer..1oo..30..1..i..kön…plats 131 är fan mitt rekord…sitter o köar nu, på 10 min har jag kommit ner till plats 66 wooooaaaoow!varför kan inte jag ha de så bra som du?! *mutter*=)

    • Michis skriver:

      Oj! Mitt rekord hittills är plats tre i kön, ”din väntetid beräknas till cirka en… ” ”Hej, jag heter Maria, vad kan jag hjälpa dig med?”Hmmm… Jag vet inte hur jag gör det. 😀

Kommentera

