Folk klagar på så mycket saker som de kan göra något åt själva!

Vi tar Kolmårdens djurpark som exempel.
Till att börja med så har Kolmårdens djurpark en alldeles utmärkt hemsida.
På den kan man hitta info om ungefär precis allting man kan tänkas undra, förutom möjligen frågan: ”Hur många getingar finns det i snitt i varje soptunna på djurparken?”

Man kan läsa sig till att Kolmårdens Tropicarium har separat inträde (eftersom de inte ägs av Parks & Resorts Scandinavia), man får reda på att man inte bör ta med sig djur till djurparken eftersom det inte finns någon direkt husdjurspassning och djur inte får medföras in i parken, (vet dock inte hur det fungerar med ledarhundar/blindhundar), man får veta att man inte får grilla eller åka skateboard inne i parken, det går att bestämma sig i förväg vilken typ av mat man vill äta inne i parken om man nu inte hellre tar med sig egen mat in och tycker du att det kanske är lurigt att hitta till parken så går det bra att titta på den här kartan. När du väl är inne i parken så är det lättare att hitta med hjälp av den här kartan, som också finns vid entrén.

Du kan också hitta entrépriser, samt priser på annat man kan göra på Kolmården.

Inte nog med det, vill du verkligen planera din dag så finns det ett kalendarium där du dag för dag ser vilka tider det ex. är delfinshower…

Ibland undrar jag bara hur det kommer sig att folk då klagar så mycket på utflyktsmålet, att de inte fått tillräcklig information, att de inte hittar dit, att de inte hittar något bra matställe där, etc…
Visst förstår jag klagomålen ifall man tar en spontantripp till Gnesta och man inget hittar i turistväg, men inte sjutton har Kolmårdens djurpark på något sätt brustit i informationsväg på sin hemsida i vart fall?
Vad saknas i deras onlineinformation? Vad saknar ni?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Folk klagar på så mycket saker som de kan göra något åt själva!

  1. Mommy Dustbuster skriver:

    Vi var där förra året och bodde även på Vildmarkshotellet. Alla förberedelser skötte jag via deras hemsida. Vi hade en toppen tripp dit och hade aldrig några problem med info eller liknande.

    • Michis skriver:

      Kul att höra, det är ju så det ska vara när man lägger ner så pass mycket pengar på att resa någonstans, anser jag i alla fall! 🙂

  2. Fröken Enveten skriver:

    *skrattar* Norrköpingsbloggen… klart du skulle svara här *ler*… Men det blev ju många plus oxå! Eller hur? … jag håller med dig på flera punkter… men det saknades ändå många skyltar… tex… ”snabbaste vägen ut” skyltar… om det händer något osv.. Dag nr 2 var det lättare att hitta… när man gått runt en dag… Det var måååånga som var helt vilse inne i parken, trots att de hade kartan i handen… Men å andra sidan…ni som bor där, kanske är mer ”hemma”…

    • Michis skriver:

      Självklart, jag är tvungen!Fast jag vill påpeka att jag inte varit inne i parken sedan jag var barn! ;-)Och den här sommaren så skulle det inte falla mig in att gå i parken heller, eftersom jag har svår foglossning på grund av min graviditet, så jag avstår den där milen som det trots allt är där inne. :DTycker faktiskt att du har jättebra synpunkter – framför allt tycker jag att du borde höra av dig till Kolmårdens djurpark med dem, för jag vet att de gärna vill få reda på såna saker, de jobbar alltid med att göra sin information bättre!

  3. Emma skriver:

    Det enda jag undrat över är om man måste betala entré om man bara ska in och umgås med vargarna en timme. :)Vissa tycks inte ha förstått att internet är lika mycket information som kommunikation.. otaliga äro de som på forum frågar saker de borde kunna ta reda på inom 1 minut själva.

    • Michis skriver:

      Det du är ute efter är ”Vilda möten” som du hittar information om här: http://www.kolmarden….Minimiavgiften för det är 4900:- vilket betyder att man måste samla ihop en grupp på minst sju/max 15 personer. Kostar 700:-/person att få vara med om, så det är dyrare än ett vanligt besök i parken. 😉

  4. blondinballe skriver:

    Människor är som fågelungar.

  5. Cikoria . skriver:

    Kolmården är stort, men jag har aldrig haft något att klaga på när jag varit där. möjligen att jag tyckt att kaffet varit lite väl dyrt därinne 😉 men det går att lösa med medhavt kaffe…

    • Michis skriver:

      Jag är en förbaskad snåljåp, jag tycker ALLT är dyrt inne på Kolmården, men det är liksom bara att bita ihop och gilla läget om man inte packat med sig medhavd fikakorg! 😀

  6. Fjärils ingrid skriver:

    de som gnäller har nog inte lärt sig leta information eller så äger de ingen dator och orkar inte gå till bibblan

Kommentera

