Försäkringskassans fruktansvärda kötider…

Ja, nu har det hänt igen – man ringer när telefonerna öppnar klockan åtta och får sitta och vänta i en HEL MINUT innan någon svarar! Fruktansvärt!
Usch!
Och så fick jag svar alldeles omgående på min undran också!
Får de verkligen bete sig på det här sättet? Jag har minsann läst i tidningen att deras telefonhandläggare är snorkiga och otrevliga och framför allt slöa, sen får jag jämt prata med trevliga handläggare som vet vad de kan och som svarar fort!
Jag blir ju lika besviken varenda gång!

Nåja, det jag undrade över var i alla fall ifall jag var tvungen att ta ut föräldrapenningsdagar när havandeskapspenningstiden var över, för jag hittade inte några svar någonstans på deras hemsida om det. Jag visste ju att när bebisen väl är född så behöver jag inte ta ut någon ersättning från försäkringskassan förrän den har fyllt ett år, först därefter måste jag ta ut fem dagars FP/vecka för att skydda min SGI, men jag hittade inte vad som gällde i glappet mellan havandeskapspenning och innan bebisen är född…
Men som sagt, det fick jag ju svar på rätt så omgående.

Jaha. Vad ska jag göra nu då, jag hade ju planerat att sitta i telefonkö hela förmiddagen, men det nöjet berövade de mig minsann på!
Jäkla Försäkringskassa!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Försäkringskassans fruktansvärda kötider…

  1. Mommy Dustbuster skriver:

    Grattis! Du borde köpa en lott i dag. 🙂

    • Michis skriver:

      Nja, jag vet inte det, jag tror jag använder upp all min tur på deras telefonsystem, det var preciiiiis likadant sist jag ringde och hade en fråga! Hann bara höra: ”Du har plats numm…” innan någon svarade! 😦

  2. Anonymaja skriver:

    jag förstår att du är besviken och känner dig lurad på irritationen 🙂

    • Michis skriver:

      Vad skönt att höra att jag får förståelse! Jag menar… Nu har jag ju hunnit gå ut med hunden också, trodde han skulle behöva plågas med sin nödighet i nån timme till bara för att jag inte kunde gå från hemmet!Han blir ju bortskämd och det är deras fel!

  3. Hannah skriver:

    Fan, det där låter hårt ;D

    • Michis skriver:

      Skämta inte om saken! Det här är allvarliga grejer! Jag såg fram emot att få skriva ett dräpande blogginlägg om deras uselhet och så berövar de mig det nöjet om och om igen!

  4. Linda skriver:

    Det är väl inte allid de är elaka men smått dumma i huvudet verkar vara ett anställningskrav för att få jobba där. Ett av få krav.;-) Du hade stor tur. Säger som ovanstående Köp en Lott.

    • Michis skriver:

      Jag svarar som jag gjort förut – jag har nog använt all min tur i telefonkölotteriet istället, eftersom jag alltid råkar ut för trevliga, kunniga handläggare som dessutom plockar upp luren omgående! Ibland ringer de till och med upp mig och ber om ursäkt för att pengarna inte har betalats ut, för att JAG har slarvat med blanketterna!

  5. jeremy skriver:

    de måste hha gjort fel som hjälpte dig så fort…inte likt FK.

    • Michis skriver:

      Ja, jag har förstått det, vet inte ifall det är så att just mitt nummer är kopplat till en röd telefon eller nåt sånt, så när jag ringer så vet de att det är jag som vill ha tag på dem och då svarar de omedelbums?

  6. Hannah skriver:

    Sorry Michis :(Jag ska aldrig göra om det där…

    • Michis skriver:

      Bra! Så… Nu känns det bättre. *andas, andas…*Hmm… Om man skulle försöka ringa någon annanstans så man kan få köa lite kanske. Åh, jag kan ringa till Swedbanks telefonservice istället, det kan bli skoj, jag är ju inte kund hos dem längre! 🙂

  7. CandyHeart skriver:

    Jag har faktiskt inte heller haft särskilt mycket strul med Fsk, trots att jag var ”trög” och inte skaffade deras e-tjänst förräns efter mamma-ledigheten ;)Men jag har suttit läääääääääääääänge i kö till dem, samt suttit jääääätekort tid i kö. Så det varierar nog lite. När det var lång kö så mailade jag dem och fick svar/blev uppringd ganska snabbt!

    • Michis skriver:

      Heh, jag älskar ju internet. Tycker att det vore smidigt om man även såg preliminära utbetalningar istället för bara genomförda utbetalningar bara, men det är väl allt jag har att klaga på i internettjänstväg.

Kommentera

