Kunden har inte alltid rätt.

En kund kom in på Skivhugget och ville köpa en inspelning med Carl Mikael Bellmans visor.

Jag visade vad som fanns, till exempel Fred Åkerströms tolkningar, det Cornelis Vreeswijk hade spelat in etc.

Efter lite hummande frågar så kunden: “Har ni inget med Bellman själv?

_________________________________

Ovanstående från bloggen ”Kunden har (inte alltid) rätt.”

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Kunden har inte alltid rätt.

  1. Bokmalen skriver:

    Hi hi, lite svårt att hitta ett sådant exemplar:-)

    • Michis skriver:

      Ja, det var brutalt ont om skivbolag på Bellmans tid! :DTycker den bloggen är väldigt rolig… Så jag kände att det var dags att tipsa lite!

  2. insmorsa skriver:

    *S* smartingar det finns……..*S*

    • Michis skriver:

      Ja, de finns överallt… :DPå bloggen jag länkar till har jag för mig att det även berättas om den trevliga kunden som blanksvettig och varm tog en färskbakad baguette från hyllan, kliade sig med den på ryggen och sen ställde tillbaka den i hyllan.Fresh, fresh…

  3. insmorsa skriver:

    yyaajjkksss….äckligt *S*

  4. Marilyn M skriver:

    Det tycker jag var dåligt att det inte fanns ett sånt ex i skivaffäern!:D

    • Michis skriver:

      Jag vet, man vill ju gärna höra originalartisten! Själv är jag lite sur, för jag har inte hittat några originalinspelningar med vare sig Mozart eller Beethoven.Vad är det för service liksom?

  5. Marilyn M skriver:

    Mycket dåligt! tänker aldrig handla i den affären mer…nope det gör jag inte!

  6. clangen skriver:

    Tja, bara att konstatera ett DEN kunden inte var ngn vidare einstain va??*garv*

  7. magnus skriver:

    Ha, ha…-”Jo, vänta här så ska jag gå ner i källaren och se om vi kan hitta nån vaxrulle, eller vänta nu.. edisons grej kom på 1800talet…”Vilken snedseglare.Men rätt aningslös kanske?:)Hej->Mangan.

    • Michis skriver:

      Som du ser i blogginlägget så har jag hämtat texten från en annan blogg. Men jag tippar på att Skivhugget inte hade någon originalinspelning.

Kommentera

