Saker att göra i Norrköping.

Dels besöka kvarteret Knäppingsborg- där finns både trevliga (om än något dyra) fik och restauranger, samt en mysig leksaksbutik, fiskbutik och ostbutik och ännu mera, kan inte räkna upp allt.

Dessutom tycker jag att man gott kan knalla nerför Drottninggatan och titta in på Thea Coffea och sen gå till Lilla Snigel bredvid innan man svänger in på Hospitalsgatan och tittar på de affärer som ligger längs den gatan, innan man styr kosan uppåt igen och går uppför Drottninggatan tills man kommer fram till Skolgatan, för där finns fler trevliga butiker, som Skolgatan 12, Zink och Sis&Bro. Dessutom får man inte missa Drömgården på Drottninggatan.

Efter det kommer ju cityköpcentrat, med alla de där butikerna som finns överallt, Indiska, Lush, Akademibokhandeln, Clas Ohlson, New Yorker… Jag kan ju hålla på ett tag i och för sig, men framförallt – om du som kvinna är ute efter riktigt bra underkläder så vill jag puffa för Bodyline på Lindens övre plan. Visst, de har mansunderkläder med, men dem har jag inte provat personligen, så det har just jag svårt för att uttala mig om.

Förresten så är det så att jag tycker att man ska besöka både vårt Stadsmuséum och Arbetets muséum, som ligger precis bredvid varandra. Bägge har gratis inträde, men vill man spendera pengar så finns det trevliga shoppar i båda två där man kan hitta rätt roliga grejer.
Ännu ett gratisnöje är att åka till Himmelstalundsfältet och beskåda hällristningarna.
Eller så besöker man Konstmuséet!

Det finns massor att göra i vår stad, vare sig man är ute efter shopping, kultur eller nöjen.
Ikväll ska till exempel min älskade make gå och titta på Magnus Betnér som har vägarna förbi vår stad.
Ha en trevlig helg!

Jag lägger in det här inlägget igen, för tråkigt nog tyckte moderator att jag inte ”fick länka i kommersiellt syfte.”
Om någon tror att jag får något för att berätta om mina favoritbutiker och favoritplatser i Norrköping så tar de gruvligt miste – men okej, jag låter bli att länka. Ni får googla istället. 🙂

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

