Tjuvar gillar julruschen!

Ja, som vanligt med andra ord.

Till att börja med – bär inte handväskorna på ryggen, alla ni med handväskor. Speciellt inte av den öppna varianten! Och om en väktare trevligt påtalar att ni kanske inte bör bära den så – bli inte förbannade på honom/henne, de försöker bara vara snälla och göra er uppmärksamma på att det är lätt att sno er plånbok i det läget.

Till att fortsätta med – härligt med alla julklappar, men usch vad jobbigt att bära dem. Jag vet, vi lägger dem i bilen! Sen går vi och handlar mera? NEJ! FEL, FEL, FEL som Brasse sa – för vem tror ni finns på plats på parkeringarna runt jul, förutom en och annan parkeringsvakt? Jo – proffsen som knäcker en ruta och drar med era julklappar på fem röda sekunder. Tro mig, parkeringsvakterna kan patrullera hur snabbt som helst, men det går så fort, så de hinner sällan ta tjuvarna på bar gärning!
Var smarta istället – blir det för tungt att bära, så åk hem och shoppa mer en annan dag!

Och för att avsluta det hela – snatta inte julklapparna. Det är jättedumt. Dels för att det blir dyrt om ni blir påkomna, dessutom är det ju moraliskt helt felaktigt, eftersom priserna höjs för alla när svinnet blir stort och för övrigt – helt hopplöst att försöka gå och byta en snattad vara utan kvitto, taskmört till snattare där!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Tjuvar gillar julruschen!

  1. Jenny skriver:

    så sant så sant begriper inte hur folk tänker i bland. Den värsta julrushen pågår, jag vet varför inte gå om kring med plånboken i bakfickan så att den är lätt att knycka. ‘skakar på huvudet’ Vet åtminstone flera som gör just så, vad då ficktjuvarna går ju bara på alla andra… ja jisses. btw fick fel medelande när jag klickade på länken.ha en bra dag

    • Michis skriver:

      Men jägarns då… *Länkfelet alltså*Vet inte vad jag ska göra för att åtgärda det heller, för länken stämmer hos mig. :/

  2. regndropp skriver:

    Bra skrivet och en tumme för det.

  3. azalean skriver:

    Så sant så sant…

  4. åhhh jaaaa henne glömde jag!! haha

  5. Kix skriver:

    När jaag lyckades ta mig ner på stan, efter att ha varit hem å styrkt mig med kaffe, så var det just det scenariot. En väktare påpekade för en dam (i ett sällskap av tre) att hon borde stänga väskan. Men tanten bara fnyser åt honom. Och eftersom de var tre i gruppen så sympatifnyser de andra två damerna.*S U C K *Ohyfsade i deras ålder… (60+)

Kommentera

