…eller så har fula kvinnor svårare att bryta upp och chansa?

Ja, enligt en liten och inte särskilt vetenskaplig studie så har de visst kommit fram till att ”vackra kvinnor” har högre krav och oftare byter partner, samt oftare är otrogna.

Eftersom vi till att börja med har ganska så skiftande krav på vad som är vackert så är ju hela studien lite rolig, men jag antar att Kristina Durante, forskaren som genomfört studien, inte känner sig så snygg själv?
Eller så gör hon det och genomförde studien för att få sin karl hemma att bli lite mer alert.

Nä.

Om man googlar lite så kan man hitta lite mer uttalanden från professorn som låter lite väl självklara – som att vackra kvinnor oftast blir mer uppvaktade av fler män. (Nähä? Säkert?)
Därför tenderar de att ha svårt att stanna i ett förhållande om det verkar komma något bättre istället. (Jaså, men fula kvinnor är så osäkra så de stannar hellre kvar i dåliga förhållanden, eller vad?)

Sen undrar jag ju lite grann hurdan forskningen är kring snygga män. Hur många tjejer avverkade Brad Pitt innan han och Angelina (som i och för sig verkar passa in på forskningen ovan) lyckades hitta varandra?

Nä, hörni. Sån här forskning kan vi väl lägga i Sverkers röda soptunna på en gång, va?
Nu får ni ursäkta mig men jag har en väldigt söt liten avkomma att ta hand om. Och gud nåde honom ifall han leker med folks hjärtan i framtiden och skyller på att han har för hög testosteronhalt för att kunna bete sig på ett trevligt sätt!

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till …eller så har fula kvinnor svårare att bryta upp och chansa?

  1. Pia skriver:

    De vackra kvinnorna i hennes studie kanske har låg självkänsla och ständigt söker bekräftelse?? Eller har män som bara valt dem för deras utseendes skull? Dum studie. Pia

    • Michis skriver:

      Ja, det är ju det. Klart som fan att man byter partner om allt ens partner bryr sig om är att man är ett trevligt litet kuttersmycke!Nu vet jag inte om jag är godkänd som ”vacker” enligt de där kriterierna, men det är ju ett par stycken snubbar i mitt liv som det inte hållt med för de kände sig hotade av att jag inte bara var söt, utan att jag var smart också! 😛

  2. GRANNTANTEN skriver:

    Jag skulle vilja veta vilka kriterier man måste uppfyllas för att räknas som vacker och vem som har satt upp dem. Skönhetsideal är ju olika på olika platser på jorden, Dessutom så tror jag det ligger mycket i uttrycket ”Skönhet finns i betraktarens öga”. Ovanligt korkad studie och till vilken nytta kan man fundera på, har man inte annat att forska om så tycker jag att forskningsanslagen skall dras in eller kanaliseras till annat.

    • Michis skriver:

      Precis vad jag menar med att den är ovetenskaplig. Vad ska vara vackert? Vilka bestämde det? På vilka kriterier? Bah.Det är tramsigt, men som tur är så är det ju i USA så förhoppningsvis är det privata anslag och inte skattepengar som har gått till att sponsra den ”forskningen!”

Kommentera

