Jag är White Trash och visste inte ens om det…

Ja, det är klart att jag borde ha börjat ana oråd när jag började tatuera mig i artonårsåldern och en vilt främmande (och ganska ful) man högg tag i mig på New Delhi (som det hette då) och petade på min pyttelilla kattatuering på högerarmen och sa på bred östgötska: ”Dä där ä dä fiuleste som finns, bare så atte du vet hödö!”

När jag senare i livet skulle komma att gifta mig när jag var gravid i åttonde månaden så borde jag ju ha förstått att en bröllopsbild som jag tycker utstrålar kärlek, glädje och lycka i någon annans ögon enbart är WT. Bröllopet 080725

Ja, men det ser ni ju. Herregud, det enda som inte syns på bilden är ju min far, iförd trasiga hängselbyxor och vilt stirrande blick, samt utrustad med avsågat hagelgevär!
Inte nog med att jag har en stor tatuering på vänsterarmen, jag har ju alldeles uppenbart dessutom legat med någon (säkert inte ens brudgummen) innan bröllopet!

Nä, vet ni vad.
Jag inser att jag får ta och göra slag i saken nu och börja lära mig att röka Prince under köksfläkten! Dessutom måste jag göra mig av med alla mina sparpengar och säga upp mig från jobbet så att jag kan leva på soc, så som det förväntas av mig!

Hehum.
Äsch – jag bjuder på att en vilt främmande och anonym (eller flera, fast majoriteten hade vettet att vara ”tysta”) tycker att jag är WT.
Det är lugnt.
Det säger liksom inte så mycket om mig, men en hel del om dem. 🙂
Nu får ni ursäkta, jag ska gå och lyssna på ledmotivet till Deliverance på repeat.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Jag är White Trash och visste inte ens om det…

  1. Ulle skriver:

    Nu får folk ta och ge sig. Hela bilden utstrålar ju kärlek och värme. Vem bryr sig om tatueringar i dagens samhälle, där var och varannan lagt sig under nålen?

    • Michis skriver:

      Jag googlade för skojs skull ip-numret och fann till min förvåning att det är någon kommunanställd i Varbergs kommun som roar sig med att läsa bloggar på dagarna och slänga iväg negativa kommentarer. Hur WT är inte DET då? 😉

  2. Puppe skriver:

    Jag tycker du är en bra WT.Jag känner så jäkla många prettos och bessermissar som är grymma på att döma andra människor då dom bor i Stockholm och vet allt.Att dom sedan är födda i Åmål hör ju liksom inte dit!Mr White Trash Puppe.

  3. opps skriver:

    Kom igen!Våga bara kalla dig WT!Du har lååååååång kvar innan du är i min klass:)Jag är inte ens gift o har barn. Alldeles ensam.

    • Michis skriver:

      Nänä, du måste ju ha barn, åtminstone ett par stycken och inget av dem får ha samma pappa! Annars har du ju en bit kvar.

  4. opps skriver:

    Underbart Michis – jag jobbar på:)

    • Michis skriver:

      Haha, det låter bra. Glöm inte att röka filterlösa cigaretter under köksfläkten (som självklart är avstängd) samt att ha på dig Kriminalvårdens mjukisbyxor när du rastar dina rottweiler/pitbullblandisar också! 😉

  5. Ulle skriver:

    Haha, kommunanställd i Varberg? Den personen kan inte ha sett så mycket utav världen :-). Jag håller på att fila lite på hur min nästa tatuering ska se ut och jag undrar om du har några tips på bra tatuerare i norrköping/linköping (Har inte så stor koll på östergötland)?

    • Michis skriver:

      Han har sett så det räcker och blir över, han kollade säkert på Mia och Klara när de gjorde sina program och jag och Tabita är ju i princip identiska! ;-)Mina tips är Lucky 7 i Norrköping och Viking Tattoo i Linköping. Lite beroende på vad du vill ha så är det olika tatuerare där som har sina olika stilar.

  6. hanna skriver:

    har hört mycket snack om WTs i Norrköping.. Kanske mest från Linköpingsbor? så, ja du är väl inte ensam iallfall.

  7. Lisa Magnusson skriver:

    Färgargården är ju så vansinnigt vackert. Tror att jag snart skall flytta ned min egen trailer dit faktiskt ;)Här pratar briljanta Louis CK lite om white trash. Så jävla rätt han har: http://www.youtube.co

  8. Lilla Anna skriver:

    Tänker inte ens lägga energi på att kommentera något så otroligt fånigt som det du råkat ut för och nöjer mig med att säga:Vad fin du är på din nya presbild!

  9. clangen skriver:

    Ja, herregud- vad ÄR det med människor nu för tiden??”suck”Nä, du är så fiiiin så!Å WT, kanske den som skrev det är en supersådan…Du har så roliga, goa, fina, betänksamvärda inlägg om allt å ingenting- kanske det blir lite avundsjuka av sån’t!Ha det nu gött med lilla familjen i helgen.Kramis// clangen

  10. Sweetie skriver:

    Suck…Men det är en helt underbar bild!

  11. virknålen skriver:

    jag tycker att du har en alldeles underbar klänning du gifte dig i, den passade dig helt perfekt just för att den var lite annorlunda :)en fråga bara, var giftermålet redan planerat när du blev gravid? och någon WT tycker jag inte att du är 🙂 du har åtminstone ett jobb att gå till när du har varit mammaledig klart, eller?

    • Michis skriver:

      Vi gifte oss ju dessutom borgerligt, så det hade varit konstigt om det hade varit värsta marängtårtan, tycker jag. ;-)Vi hade planerat att gifta oss eftersom vi förlovade oss mer än ett år innan jag blev gravid, så det var inte något shotgun wedding direkt. *s*Visst har jag ett jobb att gå tillbaka till! Börjar ju så smått redan nu i april!

Kommentera

