Tillbaka på jobbet igen… /Michis

Jodå, var och hälsade på där idag för att mätas då vi ska få nya uniformer nu äntligen!
Om jag läste rätt i papperen så ska de dessutom vara grå istället för mörkblå, vilket jag välkomnar – marinblått är inte riktigt min färg, tycker jag. 😉

Kändes också väldigt trendkänsligt att Europark erbjöd slips, scarves eller hijab till sina medarbetares outfits.
Jodå minsann – dock lyste Sikh-turbanerna med sin frånvaro, vilket ju känns lite diskriminerande, men jag antar att eventuella Sikh-medarbetare helt enkelt får använda sina privata huvudbonader under arbetstid i så fall.

Själv mätte jag mig och kom fram till att jag gärna hade önskat mig en heltäckande burka eller niqab istället för den vanliga uniformen, den där ”kebabrullen” som är kvar av den före detta fina gravidmagen ställer till det när man ska mäta midjan…

Men det kommer nog bli kalasbra.
Om inte annat så är jag väldigt taggad och glad över att kunna gå tillbaka och börja jobba så smått igen – först på helgerna då Leo inte behöver ta ut någon föräldrapenning alls och sedan framöver även fredagar/måndagar förutom helgen.

Kommer bli intressant när folk ska skutta fram och skälla på mig, så utsvulten som jag är på vuxet socialt samspel så kommer jag ju säkert vara alldeles lycklig över att någon ens vill prata med mig utan att kasta broccolipuré i håret på mig samtidigt – eller vad vet jag, det kanske de vill, men jag har vaga minnen av att det var ont om broccolipuré i håret förr i tiden.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Tillbaka på jobbet igen… /Michis

  1. Frida skriver:

    Tyvärr är det bara t-shirts och skjortor som är grå. Resten är marinblått som vanligt. 😦

    • Michis skriver:

      Men KORV också! Vilken typ av korv kan du nog räkna ut själv! Jaja. Okej. Det är ju ändå bättre än innan i alla fall… :/

  2. Puppe skriver:

    Nu vill jag bli P-Nisse.

  3. Puppe skriver:

    Nä, för dom fina kläderna!

    • Michis skriver:

      Ahaaaaa, du är sugen på en grå skjorta, marinblå slips och marinblå byxor? Ja, det förstår jag. Du kan säkert få en Hijab-slöja om du ber riktigt snällt med. 😉

  4. Puppe skriver:

    Hos vem söker jag jobbet då?

  5. Frida skriver:

    Inte att förglömma den marinblå Nato-tröjan heller. 😉

    • Michis skriver:

      Fast den tyckte jag var ett av få riktigt vettiga klädesplagg av det jag läste. Såna tröjor är riktigt sköna om det är en sån jag tror att det är! :)Tog du Hijab? 😉

  6. Frida skriver:

    Det stod nåt om i nån text att det är en sån man känner igen från Nato-armén. 🙂 Näe jag tog inget extra har jag för mig. Tänkte dock till sommaren försöka få en kjol ifrån det sortimentet som var för kontors-folk. 😉 Det verkar ju inte ingå några shorts i uniformen dumt nog.

    • Michis skriver:

      Fanns det kjol i kontorssortimentet? Hmpf.Helsjukt att det inte finns shorts i sommaruniformen…

Kommentera

