Röker Mona Sahlin fortfarande? /Michis

Mona Sahlin

Hoppas hon har lyckats sluta, för tyvärr är jag liksom som sån att det spelar inte någon roll hur klok någon är, hur mycket vettigt de har att säga – stoppar de efteråt en cigarett i munnen så måste jag ändå undra hur mycket vett det var de hade i skallen.

”Att röka tobak är ett bruk som från Indien vi lärde,
mången blir av röken sjuk, mången sätter därpå värde,
så kära flicka tänk så här huru dumt det ändå är båd att snusa och att röka,
aldrig vill jag det försöka, hellre jag min kassa spar och min hälsa haver kvar.”

Nåja… Fotot tog jag när jag gick i gymnasiet och Mona var på besök här i Norrköping. Hon ser glad ut på kortet, men var inte alls glad i verkligheten när hon hörde kameran knäppa.
Det var på den gamla goda tiden med en helt vanlig kamera som jag sedan fick ta med mig till gymnasiet och framkalla filmen själv – och även själva fotona så klart.
 

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Röker Mona Sahlin fortfarande? /Michis

  1. iznogod skriver:

    varför tror alla att rökare är sjuka,det dör fler människor som inte röker,,titta på många elit idrottare många röker där,även toppidrottare,det är sant det kostar.jag har rökt länge men även idrottat mycke i mitt liv jag tillhörde eliten fast jag rökte.jag mår inte dåligt av det,,,det finns en forskar team i kina som säger att rökning är nyttigt då menar dom att inte ett paket om dan men en cigg i veckan nånting med blodomloppet att göra,det är faktist skönt också att det vart rökförbud på resturanger osv,,,och det bästa av allt en cigg till ett fint glas vin det är livet,,inge illa ment,,,ha det gott …ps patrik sjöberg/björn borg mm var storrökare det finns fler jag kan räkna upp.jag började röka på 80talet det var inne då att börja.men det är svårt att sluta,

    • Michis skriver:

      Ja, det är många rökare som resonerar som du, som uppenbarligen vägrar inse fakta… ;)http://www.1177.se/ar…Inget illa ment…

  2. TheHustru skriver:

    jag tillhör de extremt dumma… Höll upp i två år men började i somras igen när jag och maken hade vår kris…. å nu sitter jag här igen med en dröm om att sluta. Jag ska göra ett ärligt försök…. snart… vore lättare bara om jag hade gubben med mig så jag slapp sitta och titta på när han bolmar…. :/Ha en bra dag! Kram

    • Michis skriver:

      Och så klagar han på att ni inte har några pengar när han bokstavligen bränner upp dem? ;)Lycka till med att sluta igen!

  3. Bengt skriver:

    Amen! Håller med du till 100%. Kolla på http://3.bp.blogspot….+Sahlin.jpgSkatan har aldrig varit vacker men den bilden framkallar konvulsioner… 😦

    • Michis skriver:

      Det är inte snyggt att röka på riktigt. Finns många reklambilder där det ser glamoröst ut, men i verkligheten så är det ju inte så fantastiskt vackert med gulnade fingertoppar och tänder… 😉

  4. Chip & Dale skriver:

    ingen aning,ha en superdag!!!

  5. Sjöjungfrun skriver:

    Hon feströker säger hon…Jag tycker att ALLA som är förebilder INTE ska röka!! Non smoking generation.

    • Michis skriver:

      Jadu, i så fall så är varje dag en fest… För det där kortet är taget en helt vanlig arbetsdag för henne, efter ett torgmöte. Men jag hoppas att hon kan sluta, fast med hennes lön så är ju hon en av dem som har råd att röka. Håller faktiskt med dig för en gångs skull – tycker inte att någon ska röka helt enkelt.En jäkla produkt det där med tobak – en gång i tiden trodde man att tobak kunde bota cancer och tandvärk… Fast det kunde å andra sidan muslortar göra med. 😉

  6. Bengt skriver:

    ”Feströka” är nästan värsta sorten tycker jag. Då har man inte ens ett beroende att skylla på utan då väljer man medvetet att stinka, riskera livet på sig och andra och tror dessutom att man är cool när man gör det… go figure.

    • Michis skriver:

      Nä, det är en märklig grej som jag dock gjort mig skyldig till enligt andras uppgift. Efter ungefär en 75:a tequila eller rom händer det att jag får för mig att jag ska röka, vilket ju bara bevisar att där spriten går in går vettet ut.Fy fasen för de baksmällorna kan jag säga – inte nog med hur dum man varit som bälgat i sig så mycket alkohol, men så dåligt som man mår efter en nikotinförgiftning dessutom… Fast det förtjänar jag ju då.En stor orsak till att jag numera inte känner någon större lust att dricka några större mängder, för övrigt…

Kommentera

