Tänk om… /Michis


Om jag hade en spänn för varje gång jag fått höra: ”Jodå, jag vet att jag står på handikapplats, men jag ser ju om det kommer någon och jag väntar ju bara…” så skulle jag nog ha några hundra kronor i skrammel i fickan.
Extra fint är det när någon kört tvärs över rutan och parkerat, så man verkligen ser att de inte klarat av att köra rakt in i rutan ens.

Upplysningsvis kan jag informera om att om du ser den här skylten som du ser ovan så får du (helst så skyndsamt som möjligt) släppa av en passagerare eller ta upp en passagerare, men inte stå där längre tid än absolut nödvändigt. Ja, såvida du inte har ett giltigt handikapptillstånd förstås, då får du stå där, naturligtvis.

Orsaken till att du inte får stå och vänta på en handikapplats om du nu inte har giltigt handikapptillstånd är enkel – det är ju liksom inte så lätt för en rörelsehindrad att ta sig ur sin bil och tala om för någon att de skulle behöva flytta på sig – utan kommer de och ser att platsen är tagen så får de ju liksom förutsätta att det är för att någon som har tillstånd att stå där redan gör det.

Just när det gäller dessa parkeringar så tar jag alltså fram pekpinnen och viftar med den i högsta hugg, för jag blir förfärad över att så många fullt friska, (åtminstone fysiskt), människor fått för sig att handikappskylten är en rekommendation och inte känner till vad det är den innebär.

*Viftar med pekpinnen å det grövsta och allra mest yviga!*

Så. Nu är jag klar med den här föreläsningen för idag och jo, ni gissar rätt, jag har jobbat idag med.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tänk om… /Michis

  1. DagStjärnan skriver:

    Ja fy vad man kan bli irriterad på folk som inte kan följa det där. Har sett det själv många gånger. Ja ska ju bara!! Jaha, men den som måste ha platsen då?BS:Ja det är bra att det kommer in i kommentarerna om nu alla läser dom så. =)Det är som när folk frågar mig varför jag har så många & så stora tatueringar som jag har.Brukar säga: ”- Vissa köper konst & hänger på väggen. Jag gör konsten på min kropp i stället.”Då kontrar många med, men det kostar ju pengar.”-Gör inte eran konst det då?” =)”-Jo men det är ju inte samma sak.””-Jo det är precis vad det är. + att eran konst kan bli stulen, det kan inte min.”DÅ tystnar de flesta. Tihii

    • Michis skriver:

      Ja, men det är ju helt galet hur folk tänker. Just den där Alfons Åberg-mentaliteten gör mig tokig. ”Men det är ju bara några minuter, det finns ju fler platser, jag ser ju om nån kommer, de stänger ju snart här…”Men om det nu är nästan tomt på hela parkeringen, varför ska man ”bara” stå på HKP-parkeringen då? Nä, som du märker så blir jag verkligen djupt upprörd här.Och vilket bra svar, det ska jag säga! 😀

  2. Bengt skriver:

    Som jag bloggade:”En Dag Snart…… drar jag ner gylfen och pissar på en bil som står på handikapp-P utan tillstånd…Håll utkik i Aftonbladet.”På dom bara! 🙂

    • Michis skriver:

      Ja, tänk om jag hade haft det så lätt. Istället får jag ju ta och skriva ut kontrollavgifter… Det är fasen inte lätt! 😉

  3. Islandsmamman skriver:

    Ohandikappade på handikapparkeringar ska bara ha spö :-(Lata, egoistiska j*vlar *morr*

    • Michis skriver:

      Ja, jag är normalt sett en ganska fridsam människa, det mesta parkeringsvaktsjobbandet gör jag för att jag ska göra det, det ingår i mitt arbete. Att lappa bilar på handikapp däremot, det är rent nöje… 😉

Kommentera

