Avd. illa placerad reklam… /Michis

Men för fanken...

Kanske en av de absolut sämsta platserna att lägga en reklam för en dejtingsite på, eller?
Jag menar – ”Alla dödades de av män de älskat – och litat på.”

Och precis innan har vi: ”Kanske är din blivande partner online just nu!”

Undrar hur länge som mötesplatsen vill ha kvar annonsspotten just där?

 

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Avd. illa placerad reklam… /Michis

  1. Singelpinglan. skriver:

    Haha… Ja.. Ibland blir det bra fel – och bra roligt 🙂

    • Michis skriver:

      Kontexten kanske inte är så jättelämplig, säg…Det är nästan så jag inte ens tycker att det är roligt, lite som om Silja Line skulle göra reklam bredvid ett minnesreportage om Estonia.

  2. Singelpinglan. skriver:

    Hmm.. Ja.. när du nämner det så… Nu fick jag dåligt samvete…

  3. Islandsmamman skriver:

    Ett klassiskt fall av skratt som stockar sig i halsen ;-)Det är roligt men kontexten är så hemsk att man blir konfys :-/

    • Michis skriver:

      Nu tror (eller hoppas) ju jag att reklamen kommer upp per automatik, för inte kan de väl vilja synas just där?

  4. Sol o Vår skriver:

    Haha, så förbannat.. roligt egentligen.

    • Michis skriver:

      Ja, det är det ju. Nu såg jag inte din blåklockebild förrän efter att jag hade hittat och lagt upp det här, men roligt är det, även om skrattet fastnar lite i halsen.

  5. Inger skriver:

    Ja det var nog inte så de hade tänkt att annonsen skulle uppfattas…

    • Michis skriver:

      Nä och om de har den inne på övriga relationssidor och sexsidor och allt vad det är som Aftonbladet erbjuder så är det ju inte så mycket att reagera över, annonsen i sig är ju helt oskyldig.Men just där så blev den… Inte så bra.

  6. sten skriver:

    -Livet i kortform. Kär och galen och död.

    • Michis skriver:

      Sant visserligen, även om vi får hoppas att varje relation inte inleds med kärlek och avslutas med mord… Annars ligger jag risigt till! 🙂

  7. TheHustru skriver:

    *asg*undrar om det syns på Dejtingsidans besöksstatistik *L*

    • Michis skriver:

      Hm. Ja, frågan är ju om den höjts eller sänkts. Det sägs ju att all reklam är bra reklam, men jag vetefasen.

  8. MsBananahammock skriver:

    Hohoho, åååh det var roligt! Galghumor, I love it…

    • Michis skriver:

      Jag gillar den också, speciellt när någon annan så generöst tillhandahåller repet och knyter knuten.

  9. Terese skriver:

    Så tokigt det kan bli 😉

  10. kloktok skriver:

    Någon på annonsavdelningen måste ha sjuk humor!;PFridens liljor

    • Michis skriver:

      Man får ju hoppas på att någon haft lite otur när de tänkte, så att det där inte var med flit, så att säga.

  11. GRANNTANTEN skriver:

    Det är ungefär som den där *^#% sidreklamen från google som dyker upp brevid våra bloggar. Oavsett om jag skriver om ihjälkörda igelkottar eller om min döda dotter så får jag upp den döds(fan också)roliga annonsen där jag erbjuds att få reda på mitt dödsdatum. Jag är inte intresserad och tror inte på dravlet och jag undrar lite stilsamt: om jag inte avlider sagda datum, kommer dom hem från den firman och skjuter mig då? En sorts garantiåtgärd eller något. Bissarrt är det även om det sker per automatik när annonser kopplas till skrivna ord i bloggen. Jag erbjöds ju bröstförstoring när jag sker om stor tung byst så något lurt är det och jag börjar att halka lånt från ursprunget.

    • Michis skriver:

      Ja, det är ju google som känner av det som det bloggas om och kopplar det till annonser. Blir också helsjukt…

Kommentera

