Michis/ 5 generationer.

Michis/ Jag sitter i knät på min mormorsmor. Idag är det bara jag och mamma kvar. Men min morfar och morfarsmor finns kvar, så vi borde ordna en bild med Dexter, mig, min mamma, morfar och så morfarsmor då. Synd bara att hon bor i Färila, det är inte nästgårds direkt.

20090525.jpg

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Michis/ 5 generationer.

  1. Inger skriver:

    Lycka till med att samla alla till den där bilden!Bloggsvar: Det trodde jag också… Och jag utesluter inte att det är ramslök.

    • Michis skriver:

      Ja, det lär behövas. Mamma bor i Stockholm, morfar utanför Nyköping och morfarsmor som sagt i Färila. Vi bor i Norrköping.Nåja. Vi får se hur det går!

  2. MHz skriver:

    Häftigt!Färila utanför Ljusdal?I sådana fall är det sannerligen en bit! ;)Har varit i de krokarna ett antal ggr, då min dotters mor härstammar från Skriksvik, mellan Ljusdal och Järvsö…/MHz

    • Michis skriver:

      Jupps, Färila utanför Ljusdal, så det är ju inte direkt en kort bilresa som krävs ifrån Norrköping. Ingen drömresa att företa sig med liten bebis. 😉

  3. MHz skriver:

    Hehe, nä – det är 16 mil från Timrå till Skriksvik, vilket inte var roligt alls då lillan var alldeles ny – hon hatade att åka bil och skrek hela resan, 1½-2 timmar!Vill inte ens tänka på hur långt ni har det! 😉

  4. Inger skriver:

    Bloggsvar: Rätt igen! Det märks att du har ett bra bildminne och sinne för detaljer!

  5. MHz skriver:

    Hehe… Tänkte inte ens på det, då det uttalas ”skrissvik”! ;)Ja, du ser – jag är rolig t.om då jag inte tänker på det! Sicken kille va? ;P

  6. Lindalou skriver:

    Då vet du hur du ska fira semestern i år? Samla upp allesammans och trycka in i bilen och åka och ta ett generationsfoto. För det måste ni bara göra. Det är så häftigt.:-)Det var ett fint foto för övrigt.

    • Michis skriver:

      Hummm… Ja, om morfarsmor överlever till semestern, morfar inte ligger på sjukhuset för sitt dåliga hjärta och morsan inte jobbar som vanligt då? ;)Det är inte helt lätt det där.Mycket fint gammalt polaroidkort, kände att det var på tiden att ta ett kort på det innan det bleknar bort helt!

  7. Inger skriver:

    Bloggsvar: Visst doftar de såå gott. Tyvärr växte dessa högt och det var ännu inte så sent på kvällen. Plus att endast få var utslagna. Så jag kunde inte känna doften den här gången. Vi har hemma också men de är inte i närheten att blomma än. Kaprifol heter de.

Kommentera

