Lappa bilar är usel reklamföring! /Michis

Återigen har jag gått och plockat reklamblad som en ”smart” firma här i staden varit och lagt på varenda bil i P-huset.
Det är den absolut värsta typen av reklamföring man som företag kan göra.

När bilisten är på väg till bilen och ser att det ligger en lapp på bilen så blir de nämligen fly förbannade – när de sedan ser att det är reklam så åker den garanterat rakt på backen.

Summa summarum blir alltså – massor med reklamblad upptryckta helt i onödan eftersom de ändå bara blir kastade på backen, dålig PR för företaget eftersom bilisterna retar sig på reklambladen plus att JAG hatar företaget ifråga och svär på att jag aldrig kommer att rekommendera det företaget till någon eftersom de är så korkade som lägger reklamblad på bilarna…

Så. Skönt att avreagera sig lite.
Företaget ifråga?
Nä, glöm det. De är värdelösa, hoppas bladen var riktigt dyra och att de går i konkurs nu. ;-P

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Lappa bilar är usel reklamföring! /Michis

  1. Bengt skriver:

    Såg du inte disktrasorna med tryck på som facket satt på alla bilar igår?

    • Michis skriver:

      Jodå. Dem har jag med sett. Men de var ju ändå något att ha, dem tog folk med sig eftersom man ändå har nytta av disktrasorna! 😉

  2. Bengt skriver:

    Hade vart mer passande med toapapper med tanke på avsändaren 😀 Men budskapet att rösta till EU var ju bra.

    • Michis skriver:

      Ja, det stod tydligen några småungar och propagerade för att man skulle bojkotta EU-valet igår. Det är ju visserligen roligt att de små liven engagerar sig, men frågan är om de fattat vad det är de engagerat sig emot?

  3. Codliver skriver:

    Jag håller fullständigt med dig. När man ser en lapp på rutan tänker man : Vad fan nu då – böter?Sen ser man att det är nån förbaskad reklam och då blir man förbannad. Och knölar ihop det och kastar det i bästa fall i en papperskorg. Eller tar med dig det i bilen hem eller- i värsta fall direkt på backen. Lättnaden över att det inte är böter har inte en chans att väga upp ilskan när man ser vad det är.Totalt bortkastade pengar alltså.

    • Michis skriver:

      Precis. Och jag kan säga att de flesta av våra kunder kastar det direkt på backen utan att tänka efter, just för att de blir så irriterade… Så man blir ju bara mer irriterad av lappar på bilen än vad det väger upp reklambudskapet.Två undantag – fackets disktrasor och när Gallerix gav alla våra kunder ett snyggt kuvert med ett oskrivet påskkort i!Då behövde jag inte plocka det minsta!

  4. tengileye skriver:

    Tur att man som lantlolla till största del slipper sånt elände

  5. tengileye skriver:

    Inte sådär vansinnigt ofta, de gånger vi vart inne i diverse städer så har vi sluppit slika saker, faktiskt.

  6. TheHustru skriver:

    disktrasor? jag behöver en ny… säg mig vart jag ska ställa bilen för att få tag i en!!… jaha… Norrköping… aj då.. då blir det nog billigare att köpa en ny på ICA. :)Ha en härlig söndag och tack för kramen…. den värmde. 🙂

    • Michis skriver:

      Haha, jag kan skicka en disktrasa till dig gumman! :DHar tusen till övers, de sålde på Rusta med döskallar på, tre för tio. Jag bunkrade upp, kan man säga!

  7. Codliver skriver:

    Jag vill OCKSÅ ha en disktrasa med döskallar på!!!!

Kommentera

