Det får jag ge dem, en del partier jobbar in i det sista! /Michis

Folkpartiet valspurtar utanför valstugan medan miljöpartiets husvagn står tom… Ska bli spännande att se hur det gått imorgon när jag vaknar.

20090607.jpg
För övrigt var den unge blonde killen på bilden lite påpassligt framme och satte Folkpartireklam på Miljöpartiets husvagnsdörr.
Ja, när katten är borta och så vidare…

Däremot ville den äldre folkpartistherren inte diskutera Marit Paulsens uttalande om att hon tillhör den sista generationen som upplevt krig i Europa. (Balkankrigen, hallå?)
Det förstår jag. Måste vara pinsamt att stå med hennes nuna bakom sig och försvara att hon glömt bort eller helt missat ett mycket traumatiskt krig i Europa…

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Det får jag ge dem, en del partier jobbar in i det sista! /Michis

  1. Vy skriver:

    Jag letar och letar, någonstans måste väl denna kloka kvinna ha förklarat sitt uttalande.Hittar faktiskt inget.Läste hennes chatt.Tänker på Liten Ida hur allt från den tiden etsats i henne huvud men men, underligt är det att hon sa så.Nu radar dom upp sig på teve. Kända och okända.Hoppas din dag har varit till belåtenhet.Kram/Vy

    • Michis skriver:

      Jag kan bara tro att hon fick ett tillfälligt hjärnsläpp av något slag. Det kan hända den bästa!

  2. vy skriver:

    Så är det nog vännen./Vy

    • Michis skriver:

      Ja, men så måste det väl nästan vara?Som du säger, hon är ju liksom inte dum, Marit, men just där måste hon fått en black-out av sällan skådat slag.Nåja, nu är valresultatet här, väl?

  3. Inger skriver:

    Ja det där var nog ganska pinsamt för fp…

  4. portolanseglaren skriver:

    -Och Miljöpartiet. Gick det framåt för alltså.

  5. Puppe skriver:

    Slå in allt i en kartong, åså skickar du det med bussfrakt!Motagaren betala kalaset när han hämtar ut tidningarna!

  6. Anders skriver:

    Är du nöjd med utgången av valet!? Jag tycker det var bra att en majoritet (56,2%) av svenska folket valde min linje… 😉 Men det är klart att jag inser att dom flesta inte valde den linjen av samma skäl som jag…

    • Michis skriver:

      Jag hoppas på att 56,2% av svenska folket håller käften om hur dåligt EU-parlamentarikerna sköter sitt jobb de närmaste fem åren eftersom de valde att inte rösta.

  7. Anders skriver:

    Håller med dig på den punkten! 🙂

  8. Puppe skriver:

    Posten blir utmärkt!!!!!!!!!!Maila så skuffar vi över deg till er!!!

    • Michis skriver:

      Bara tänkte ifall att det funkade, men som sagt, jag måste kolla storlek och vikt. Storleken spelar ju faktiskt roll i det här fallet. Vikten med. Det är av vikt, kan man säga. Oj. Märks att jag är i slutet av arbetsdagen nu, jag börjar tänka pappaskämt!

  9. tengileye skriver:

    Äsch- det balkantjottafräset vart väl inte nåt krig- bara lite… äktenskapliga problem, som inte slutade så gott, eller… hmmm….

  10. TheHustru skriver:

    men det vet du väl…. Alla stater som inte är med i EU ligger utanför Europa… Det är ju så borgarna sagt i alla år. Minns Carl Bildt inför EU-omröstningen som hävdade att vi skulle få stå utanför Europa om vi sa Nej… Vad jag vet ligger Sverige rent geografiskt I Europa men vad vet jag… en vanlig dödlig arbetare av röd börd. 🙂

Kommentera

