Kvinnor som är emot toplessbadande på badhus…/Michis

Ja, alltså de som motiverar sitt ”Jag är emot bara bröst på badhuset!” med ett ”För jag vill inte ha nån annans tuttar framför ögonen på badhuset!”

…hur gör de i omklädningsrummet, duscharna och i bastun?
Blundar de hela tiden då? Eller?

Jag bara undrar alltså, för sist jag var på badhuset så fick jag se kvinnobröst i alla former och storlekar och grader av fasthet och då hade jag inte ens hunnit ut till poolen än!

Så för min del så kvittar det helt klart lika ifall jag stöter på en brigad från ”Bara bröst”. Ville bara säga det.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

48 kommentarer till Kvinnor som är emot toplessbadande på badhus…/Michis

  1. Kenz skriver:

    Värdsliga problem.

  2. SmulAnn skriver:

    Min första reaktion är: Hur många tjejer VILL bada topless inne i badhuset? De flesta jag känner behåller gärna bikiniöverdelen på. Förstår varför man ens kämpar för att få igenom en sån skitsak! Kämpa för att kvinnor ska ha lika lön och såna saker är viktiga och att inte kvinnor förtrycks! Men att kämpa för att ”vi kvinnor minsann ska få visa brösten när männen får det” känns inte helt nödvändigt, jag känner mig då inte diskriminerad för att jag måste ha bikiniöverdel på mig…

    • Michis skriver:

      Fast det måste du ju inte. Men ingen tvingar dig att gå utan heller.Själva poängen här är att jag inte förstår riktigt varför det finns kvinnor som blir arga över att andra kvinnor vill visa rattarna inne i badhuset – det är ju inte som att vi kommer att slippa se deras rattar sen i omklädningsrummet, duschen och bastun ändå, så för min del går det som sagt utmärkt att de rattar runt i och utanför poolen med.

  3. Islandsmamman skriver:

    De kanske har burka på sig i duschen så de slipper se alla otäcka brösten? *hahahaha*

    • Michis skriver:

      Eller så nöjer de sig med en ögonbindel eller så, så att de inte sticker ut för mycket. För det finns faktiskt anslag om att man ska klä av sig innan man hoppar i poolen här på vårt badhus, så burka är nog ett no-no just innan man hamnar i vattnet. 😀

  4. onthree skriver:

    Ja, det har du ju en bra poäng i! Hur ska man ”klara sig undan” att se nakna människor i dusch o omklädning?Även om det förstås finns vissa snuskiga som inte duschar, eller har underkläder under badkläder..Sen gnäller de att det är mycket klor i bassängen…. no kidding?

    • Michis skriver:

      Ingen aning hur man gör för att slippa se andra människor nakna på badhuset. Där har jag sett mycket otäckt som jag verkligen önskat att jag sluppit se. För intimrakning i all ära – hur kort det än var när du började så tycker jag att det är ofräscht när någon bresar upp i duschen och rakar av sig hår både här och där. Sånt får man vänligen göra hemma.Men nej, jag vill inte förbjuda det. Bara påpeka att jag inte gillar det. ;)Intimrakningen struntar jag alltså i, bara de inte gör det i de allmänna duscharna som finns på badhuset. För övrigt blir jag vansinnig på att folk inte tar undan sina äckliga hårstrån ur silen när de duschat klart på badhuset.Usch. Badhus är ohygieniska helt enkelt. Inte konstigt att jag inte gillar att gå dit, inte ens fastän jag kan få titta på tuttar där nu för tiden. Ännu mer än vad jag fick innan alltså, när jag bara fick se dem inne i omklädningsrummet och så vidare. 😉

  5. SmulAnn skriver:

    Jag har inget emot att se bröst, jag jobbar i vården så de ser jag dagligen men jag funderar över om vi tjejer inte ska kämpa för mer vettiga saker. Som har lite större betydelse liksom…

    • Michis skriver:

      *rycker på axlarna*Inte vet jag, det är inte jag som ägnat tid och ork åt att få fritidsförvaltningen i Malmö att ändra en formulering i badhusreglerna.Tycker bara det är fascinerande med kvinnor som verkar ha fått bröstfobi eftersom de inte klarar av att se andras bröst vid poolen och i poolen, men utmärkt väl klarar av att se dem i duscharna och bastun. 😉

  6. onthree skriver:

    Jaså? De polerar musen där? *förvånad*Jag trodde de var tvärtom blyga och knappt duschade…Jag har faktiskt aldrig sett en kille göra motsvarande i duschen..Möjligen ansiktet efter bastun, då är det mjukt och lätt.

    • Michis skriver:

      Det finns de som gör det, ja.Nä, du, det är många som kör värsta spabehandlingarna på badhuset. In i bastun med oljeinpackningar i håret och sen ska det sköljas ur i timtal i duschen efteråt, passa på att raka benen och göra ansiktsinpackningar och… Uff.Jag avskyr när folk står och klämmer pormaskar offentligt, men det är det minsann ingen som vill förbjuda. Eller när man ska kolla i spegeln när man badat klart och dragit av sig värsta kloret i duschen efteråt och den är täckt med finnjos.BLÄ!Jag fick för övrigt svinkoppor (impetigo) förra gången jag var på stans badhus. Det kanske märks att den negativa upplevelsen sitter kvar? 😉

  7. Madonnan skriver:

    Tur man får välja själv om man vill kasta bh:n eller inte :DHa en fin kväll!

  8. Guldlåck skriver:

    ja…å grabbarna får va utan brallor å ha Petter-Niklas dinglandes fritt!låt oss bada nakna i badhuset…inga problem för mej…jag e lix aldrig där =P

    • Michis skriver:

      Jag är faktiskt liiiite konservativ och tycker att för hygienens skull i badhuset så ska man ha badbyxor på sig. Då silas ju åtminstone urinen (9 av 10 kissar i offentliga pooler) lite granna av byxorna innan vi andra får slurpa i oss den.

  9. TheHustru skriver:

    haha… jag var faktiskt med på MixMegapol idag när de diskuterade ämnet. Jag sa att jag var för. Nån innan hade ondgjort sig över att BARNEN skulle få se bara bröst…. bullshit. De är väl naturliga och laid back om några. Mitt argument mot detta var att om barnen fick se att vuxna kan vara naturliga runt bröst så kanske vi slipper denna sexualisering som är runt tuttar idag… OCH det kanske t.om kan bli så att småflickor (1-9 år) faktiskt kan få gå på stranden och i badhuset UTAN dessa larviga bikiniöverdelar som inte har nåt syfte. … så som det ju var på det glada 80-talet då topless var inne. 🙂

    • Michis skriver:

      Åh herregud, BARNEN har jag glömt! Min måtte vara helt traumatiserad, så fort han ser mina lökar så hugger han ju efter dem!;)Ja, vad fasen ska de ha bikiniöverdelar för?

  10. knaskorken skriver:

    för egen del bryr jag mig inte ett dugg om någon vill bada näck eller i termooverall. Som du skriver så ser vi väl inte konsitgare ut än alla människor… alltså olikaom någon blir frustrerad över bara människokroppsdelar ska nog denne någon inte gå till badhus eller stränder…så tycker jag

    • Michis skriver:

      Termooverall skulle jag nog bry mig om, för de ligger väl på bassängbottnen i dem. Vore ju ohygieniskt. 😉

  11. Mumlans Ränder skriver:

    TheHustru : Så sant. det är väl barnen om några som har en helt naturlig inställning till nakenhet.Annars hade de ju blivit chockskadade i duschen.

  12. vy skriver:

    Mina springer bort om jag inte stänger in dom.Skulle kännas himla obekvämt utan.Den som har justa lökar vill väl visa världen.Kul för dom.Kram fina du

    • Michis skriver:

      Eller så vill de bara bada utan bikiniöverdel för att de tycker det är skönt, vad vet jag? ;)*kram*

  13. Mumlans Ränder skriver:

    Vy:Mina lökar drog söderut för flera år sedan, så för min del handlar det inte om att visa världen någonting.På ett badhus simmar man väl, om jag inte missminner mig. Man ligger inte och solar eller spelar badminton som man gör på stranden.Vad är det med vissa som tror på fullt allvar att det handlar om att visa upp något?De som är så finns ju i alla fall med minimala bikinis som visar mer än de döljer.

  14. vy skriver:

    Ähum ,oj då.Det var riktigt kul att få en reaktion.Jag skonar nog mina medmänniskor.Nu blev det väl fel igen :-)Kom ihåg att jag inte missunnar någon något./Vy

  15. Codliver skriver:

    Tja, det har jag aldrig tänkt på. Där jag brukar bada förekommer det inte. Rent allmänt kan jag väl säga att det är upp till var och en.Ha en bra dag.Kram

  16. Lisa Soulagera skriver:

    inte ens förståelse för att den pryda gamla tanten inte tycker det är kul? Jag störs inte, men fattar att inte alla gillar..

    • Michis skriver:

      Nej, faktiskt inte. Den pryda gamla tanten ser ju som sagt andras rattar inne i bastun, i omklädningsrummet och i duscharna, så varför hon helt plötsligt blir sur när hon ser dem ute vid poolen förstår jag faktiskt inte?

  17. Svecia skriver:

    För mig kvittar det om någon vill visa brösten när de simmar, men som ledare involverad i simning och fotboll så finns det ju faktiskt barn och ungdomar, som senare växer upp till vuxna, som har en annan reglion och värderingar än vad vi har. Det betyder att i fotbollen finns det tjejer som aldrig duschar med de andra tjejerna. Att i simningen finns det tjejer som aldrig duschar utan sin baddräkt och byter om inne på toaletten.Och jag måste nog säga att vi måste ta hänsyn till andra också. Och om de då gäller något så banalt som kanske sätta på sig en bikiniöverdel eller en hel baddräkt så kan väl inte det vara förmycket begärt.

    • Michis skriver:

      Men ingen tänker ju tvinga de tjejerna att gå utan baddräkt?Som sagt, de ser ju ändå de som inte duschar med baddräkten nakna i duschen, varför blir de kvinnorna arga när de kommer ut till poolen?

  18. Guldlåck skriver:

    ääääh…lite pink gör ju inget =Psom sagt…aldrig där

    • Michis skriver:

      Nä, inte jag heller. Sist jag var där fick jag impetigo/svinkoppor över hela kroppen, så jag vill inte dit igen.

  19. Sverige i mitt hjärta skriver:

    Jag tycker också att kvinnor kan få ”ratta runt” som de vill på badet.Dock inte i trafiken! 🙂

  20. Svecia skriver:

    Men jag fattar väl också att alla inte måste gå utan det är ju inte det som blir problemet. Det som är problemet är att de tvingas bada och simma med tjejer som går utan. Och nu tog jag bara upp problemet från t ex vissa invandrarkvinnors sida. Det finns ju samma på männen sida.

    • Michis skriver:

      Men jag förstår fortfarande inte varför det är okej att titta på tuttarna inne i omklädningsrummet men inte okej ute i poolen? Om man är kvinna alltså.

  21. TheBladeRunner skriver:

    Eh?? Vadå?? Är det inte konstanta orgier i damduschen?? WTF.. det är det ju i alla filmer! ljuger de då???

  22. Mumlans Ränder skriver:

    Gretchan:”Det som är problemet är att de tvingas bada och simma med tjejer som går utan. Och nu tog jag bara upp problemet från t ex vissa invandrarkvinnors sida.”Det problemet finns ju redan, och tyvärr är det inte vårt ansvar att upprätthålla andras kulturer.I asien får man inte visa handflatan etc.Vi kan bara inte gå in på allt det där..

  23. Sverige i mitt hjärta skriver:

    Michis – ”Jag är faktiskt liiiite konservativ och tycker att för hygienens skull i badhuset så ska man ha badbyxor på sig. Då silas ju åtminstone urinen (9 av 10 kissar i offentliga pooler) lite granna av byxorna innan vi andra får slurpa i oss den.”Det är av den anledningen jag sällan är på badhus eller badar i havet på samma ställe som ungar, hundar och hästar… 🙂

  24. Mumlans Ränder skriver:

    Och Mumlor!*skönt när det blir så där varmt när man kissar i vattnet*

  25. Islin skriver:

    Det spelar mig inte alls någon roll vad alla andra har på sig i badhuset, men jag skulle dock aldrig bada där topless.

  26. TheHustru skriver:

    Carl of Sweden: Biologilektion ett: Vi kissar inte med tuttarna. *L*

Kommentera

