Jag är nog en vår- och höstmänniska. /Michis

Jag är definitivt inte någon sol-och-vårare, men jag är lite knäpp så där annars. Solsken får mig att brännas vid och börja lukta bacon, men eftersom det inte bränner fett utan bara min hud så får jag akta mig för solen.
På vintern om det verkligen blir vinter så flagnar jag och huden spricker i kylan. Dessutom hatar jag att halka runt på snö och is.

Våren däremot… och hösten. Åh. 12-16 grader ungefär. Det är lagom.

Men jag klagar inte på värmen på så sätt, det gör jag inte. Jag konstaterar bara att uniformsbyxorna som till största delen består av polyester ger mig utslag på benen när det är varmt. Samt att den ”svala” pikétröjan inte är ett dugg sval. Utom när det är kallt ute förstås, då är den iskall. När det är varmt är den varm.

Det är inte helt lätt att ta på sig kläder efter väder när sommaruniformen och vinteruniformen är exakt likadan. Så att säga.

Men i och för sig så finns det ju de som tycker att jag som parkeringsvakt bara kan ha’t för den delen.
Själv tycker jag det ju inte. Men så är jag lite partisk i frågan.
Ha en skön sommarkväll alla ni som är lediga och kan njuta av den! 🙂
Jag ska göra detsamma, fastän jag jobbar imorgon.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Jag är nog en vår- och höstmänniska. /Michis

  1. Haggann skriver:

    Kan väl hålla med på sätt och vis. Jag älskar sol men nu är det nästan lite för mycket, är trött o slut och svettig…Nej om det kunde vara LAGOM…. 🙂

    • Michis skriver:

      Äsch, lagom är tramsigt. ;)Jag klagar inte, roligt med variation i vädret, mest bara lite gnäll över en varm uniform. *s*

  2. Annica skriver:

    Lagom är bäst men vi ska inte klaga för snart vänder det och blir mörkt och kallt igen!Huvvaligen!

    • Michis skriver:

      Jag vet, men stunden innan det blir mörkt och iskallt är så skön. Indiansommar i september när löven får köldknäppar på natten så de gulnar och rodnad och så det där höga, klara i luften.

  3. Roger skriver:

    Jag gillar alla årstider men hösten är nog lite favvo iaf…en klar vindstilla dag i oktober….trädgården har lagt sig, pollentiden är över och turisterna har lämnat staden….dags att tända ljus och läsa en bra bok efter en hektisk sommartid :)R.

  4. Ister skriver:

    Prova med att ha en undertröja i funktionsmaterial under. Det gör under med landstingets plasttunikor i alla fall!

  5. ;o) skriver:

    Tycker du borde få ha shorts på dig i värmen?!Fast jag ÄLSKAR den här årstiden, får mig att känna mig levande!

  6. Codliver skriver:

    Jag förstår dig precis och håller med till 100 procent.Tacka vet jag hösten, med fina färger och lagom temperaturer och våren innan det hunnit bli så förb. hett.Kramar

    • Michis skriver:

      Ja, alltså, jag kan uppskatta hur fint det är med ett snötäcke och känna att det är guld att ligga vid stranden, men när det gäller jobb…

  7. Islandsmamman skriver:

    Plast. Inget bra ämne när det gäller kläder. *ryyyyyser*Själv gillar jag inte värme men efeter att ha flyttat hit har jag börjat uppskatta svensk sommar med över 23° värme 😉 (Fast jag kan ju välja kläder själv då, linne, bomull och löst sittande…)

    • Michis skriver:

      Nä, plastkläder är inte så skoj… Förstår att tanken är att de till viss del ska vara vattenavstötande, men eftersom det inte fungerar ändå efter första tvätten så måste jag säga att bomullsbrallor hade varit ypperligt.

  8. Inger skriver:

    Jag gillar värme. Mer tack! Men jag som aldrig brukar bränna mig blev lite lätt grillad i söndags. Så jag får undvika solstrålarna lite ett par dagar. Hoppas det håller i sig. På fredag går jag på semester!

Kommentera

