Nej, jag är så trött på det här… /Michis

Alltid ska de hålla på och ta plats i media!
Det finns till och med särskilda tidningar för skiten, i fjolligt rosa, så klart.
Löjliga kläder har de också och debatter kring vad de har på sig är det ständigt.
Som om inte det vore nog så händer det att mina favoritprogram på TV får flytta på sig för att det är nåt jäkla evenemang som anses vara av större vikt att det sänds just då.

Jag kan verkligen inte förstå att det är rapportering kring det jämt och ständigt, de kan väl göra som alla andra och blogga om saken istället så kan de som är intresserade söka upp informationen så vi andra slipper den?
Tycker faktiskt att det är fruktansvärt irriterande att behöva se så mycket nyhetstid ägnat åt något som jag inte är ett dugg intresserad av.

Dessutom handlar ju allting bara om resultat och vems kropp som presterade bäst och sånt tycker jag faktiskt inte att det passar sig att vem som helst ska få höra om. Tänk om min son får nys om det här och håller på med det själv när han blir större?
De är ju rena freak, de som håller på med det, jag vill absolut inte att min son ska bli som dem!
De är ju inte skapade som normalt folk ens, kolla bara på Michael Phelps, vad konstig han ser ut!

Nä – stoppa friidrott, ishockey, fotboll, basket och alla andra konstiga avarter av sport och idrottare.
De är ju som alla andra människor, det förstår ju jag med, men varför måste de synas och ta sån plats hela tiden?
Tycker att de kan ägna sig åt sina sporterier lite i skymundan så att vi vanliga människor som inte sportar inte ska behöva se på det.

 –

*harkel, hrm*

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Nej, jag är så trött på det här… /Michis

  1. erviluca skriver:

    …på en Speciell Sportkanal tex…eller hur?Sen ÄR det ju så att det ÄR bra för kroppen att röra på sig, sporten räddar många barn/ungdomar från tristess, fetma, droger mm mm….så helt fel är det ju inte…men att bry sej om vad man har på sej när man sportar…näe…men då borde det också gälla Mode-reportage mm…eller hur?!?!

    • Michis skriver:

      Det är ju det som är fullständigt obegripligt, det finns ju redan speciella sportkanaler, men inte håller sig sporten där inte?Spriten räddade mig från idrotten, det är jag den evigt tacksam för. 😉

  2. Haggann skriver:

    Äntligen nån som vågar!Ner med sport!!!(Eller åtminstone, håll den inom sportkanalerna, låt de andra kanalerna vara sportfria!!!)

    • Michis skriver:

      Ja, ner med sporten! Eller ännu bättre, ner med allt som inte är precis så som jag gillar det!

  3. Agnetha skriver:

    Jippi ! Instämmer till fullo !Så skönt att du säger det man tänker.Bra, tumme !Kram

  4. Islandsmamman skriver:

    HAHAHAHAHAHA – gud vad glad jag är att jag a) har lärt mig lite självbehärskning och b) nyss varit och pinkat för de inre skrattkramperna hade kunnat medföra en viss genans ;-)Thumbs up!!!

  5. Maria skriver:

    😀 Mer än så behövs inte sägas…

    • Michis skriver:

      Joho, för vet du vad, det höjs minsann röster om att det måste bli MER obligatorisk sport på schemat i skolorna! Förstår du hur illa det är när till och med oskyldiga barn ska indoktrineras!

  6. Skymning skriver:

    😀

  7. Sportfåne! skriver:

    Bara för du springer på folk i ditt jobb som står på en parkering och samlas inför en stor resa för 12 åringar så behövs det inte spy galla över alla som idrottar. Hoppas att ditt barn får bälja själv om det vill stå utanför verkligheten att röra på sig och vara sund och inte att det är ni som styr över det.

    • Michis skriver:

      Läs gärna nyckelorden så kanske du förstår lite mer. Nyckelorden står längst ner i blogginlägget.Speciellt nyckelorden ”Ironi” och ”paralleller till pride” kan vara ledtrådar och hintar om vad inlägget egentligen handlar om.För övrigt är jag själv aktiv inom en idrottsklubb här i länet, men som sagt, ironi är en konstart som få bemästrar, gör man den för uppenbar så förstår folk inte att det är ironi och gör man den för invecklad så förstår folk inte helt enkelt.

  8. Åsa skriver:

    Men Michis, vem är det nu du lyckats reta upp Du ska ju vara en snäll flicka har jag sagt, snäll…..:D

    • Michis skriver:

      Jag är snäll. Jag förklarade för sportfånen här ovan (som han ju själv titulerar sig) att när man kör in på en plats där det är avgift dygnet runt så är det avgift dygnet runt, även om man bara vill stå och vänta i tio, tjugo minuter innan man ska åka iväg. Det är liksom mitt jobb att se till att folk efterföljer parkeringsreglerna. Han blev upprörd för han tyckte att det var fånigt av mig att hålla på reglerna när det gällde just honom. Det är ju så det är dock, inga specialregler tillämpas, för det är då det blir orättvist.Sen är det ju ju så att när man kommer in i min blogg och läser ett inlägg som egentligen handlar om paralleller till Pride och inte se det eftersom man är så ilsken över att man inte blev specialbehandlad själv så är det svårt för mig att få folk att förstå att det inte handlar om dem. 😉

  9. Frk T skriver:

    Det bästa med ironiska inlägg är de kommentarer, som inte förstår att det är ironiskt…..HahaI övrigt tycker jag exakt, som du….. 😉

    • Michis skriver:

      Ja, speciellt spännande är det när de inte noterar att inlägget ifråga skrevs INNAN den händelse de vill få det till att inlägget stammar ifrån. Jag är Saida, nämligen, så jag vet vad som kommer att hända i framtiden och bloggar därför preventivt. Det är inte illa av mig! 😉

Kommentera

