P-vaktsordspråk. /Michis

20090805.jpg

Läste Fantomen och blev inspirerad till lite stadsdjungelsordspråk.
”När P-vakten lappar står fordonet stilla.” samt ”P-vakten smyger tyst som en noshörning i en porslinsbutik.” och så ”P-vakten äger tio kattungars styrka.” Nu saknar jag bara en snygg kroppstrikå och en käpphäst, sen är jag redo att med handdatorn som hemligt vapen uppta kampen mot felparkerarna. Jag menar – coola ordspråk är väl det som hela hjälteskapet bygger på?

Eller har jag missat något som vanligt?

Hur som helst, fler parkeringsvaktsordspråk tänker jag mig är:
”P-vakten är hård mot de hårda.”
”P-vakten har redan hört alla ursäkter. Två gånger. Minst.”
”P-vakten bryr sig inte om att du visslar och ropar.”
”P-vakten får inte provision.”

…och så kanske några fler. Ska bara komma på dem först.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till P-vaktsordspråk. /Michis

  1. Silme skriver:

    Den första är den bästa av dem.

  2. Bokmalen skriver:

    Hi hi. Jag älskar djungelordspråk. Vad sägs om: Du hittar aldrig P-vakten – h*n hittar dig

  3. mansRuin skriver:

    HAHAHAH!Jag HAR en käpphäst:D Eller nåväl, tösen har en som du säkert får låna. Den gör galopp ljud och gnäggar ohcå så du slipper ha en person springandes bakom med kokosnötter:PKram på dig!

  4. Åsa skriver:

    Jag tycker du ska köra- Mitt namn är vakt , P-vakt

  5. Kenz skriver:

    Självklart får ni provision eller iaf fall ”veckans utmärkelse”. Det vet jag, en säker källa säger det och han vet allt. Så de så.

    • Michis skriver:

      ”Om P-vakten säger att du har fel så har du fel.”Så det så.Du har fel!Eller så jobbar jag på ett bolag som inte ger sina P-vakter veckans utmärkelse. :/

  6. MansRuin skriver:

    Ja okej då, men bara för att det är du:P*krama*

Kommentera

