En flytt till där man bara flyttar en massa junk! /Michis

Jag minns nog min checklista där i maj – skulle rensa ur bokhylla, linneskåp och porslinet.
Tror ni det blivit gjort?
Nähädå.
Och imorgon har vi tydligen flytthjälp. Här trodde jag att det var två veckor kvar, men nej då, min ambitiöse man har minsann lejt släpkärra och flyttvänner redan imorgon.

Jahopps. Nu tror jag i och för sig inte att allt kommer att vara klart imorgon.
Jag tror och hoppas att alla möbler är flyttade imorgon, därefter kommer det att vara en del skrap och skräp kvar som flyttas upp av oss.
Eller så blir det tomt här i morgon förutom städgrejer och då ska jag ju flyttstäda i alla fall.

Äsch… Jag orkar inte bry mig. Det blir nog bra.
Förutom att det retar mig som satan att allt det där junket nu kommer att flyttas till ett nytt ställe. När blir man av med allt skrot som egentligen inte är nödvändigt?

Jodå, jag vet – när man tar sig tiden att sortera ut det man vill spara från det man inte vill spara. Men jag lever med en man som är ”bra att ha”-typen, medan jag själv är av den osentimentala varianten som tycker att om det inte varit viktigt innan så är det knappast viktigt nu heller.

Fanken då.
Jaja. Det blir väl bra när det är färdigt. Förhoppningsvis.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En flytt till där man bara flyttar en massa junk! /Michis

  1. yrvaedret skriver:

    Det finns inget värre än att flytta, så booooring. Me som sagt…ett bra tillfälle att bli av med massa junk.Kramar

    • Michis skriver:

      Ja, det är ju det. Men jag trodde att jag hade åtminstone en vecka till på mig att sortera upp skiten, men nä då. Så nu blir det som vanligt, jag öser ner allt i kartonger och sen får jag sortera det när det packas upp istället. 😀

Kommentera

