Vad man än gör så är det alltid någon som inte gillar det. /Michis

Ja, men ni vet ju, folk blir aldrig nöjda. När modeller ser normala ut så ombeds de att banta ner sig, för normala modeller säljer inga lösnummer, pinnsmala modeller säljer fler lösnummer. Men är modellerna pinnsmala så tycker vanligt folk (de där som inte köper tidningar med normala modeller) att de är för smala, så där ser ju ingen ut.

Gäller det något annat så är det inte bra det heller, det kan man ge sig sjutton på. Som det här med oktober som en rosa månad för att höja medvetenheten kring bröstcancer, det är ju helt värdelöst, varför har inte prostatacancer en egen månad, va? Att det beror på att det finns människor som har varit villiga att lägga ner tid, kraft och pengar på att få just oktober att bli en månad för att höja medvetenheten kring bröstcancer spelar ju ingen roll, så länge de inte jobbar för att alla andra cancerformer också får en egen månad, allra minst. Och den där mustaschkampen och vandringen som Robert Aschberg och Gert Fylking gjorde, det är ju så länge sen, så det minns ju ingen och förresten så orkade ju inte de som klagar högst på att prostatacancer inte får tillräckligt med uppmärksamhet ändå inte skänka pengar till prostatacancerforskningen…

Äh, ni vet hur det är.

Själv har jag bestämt mig för att försöka gilla fler saker här i livet. Satt och slötittade på ett småbisarrt amerikanskt program kring skönhetsindustrin och tänkte först: ”Men herregud, att betala stora pengar för att åtgärda skönhetsfel som bara är synliga för en själv och lägga sig under kniven och bli sövd och genomgå en stor operation helt i onödan…” och så kom jag på mig själv. Jag ska ju gilla fler saker.

Försökte tänka positivt istället. ”Men vad roligt för henne att hon har råd och tid att lägga ner de här pengarna och den här tiden när hon jobbar som dykinstruktör till vardags, verkligen jättekul! Oj, vilken skillnad det blev! Förut såg hon ut som en komplett normal trettioåring och nu ser hon fortfarande ut som en komplett normal trettioåring fast med lyfta ögonlock och fettsugen rygg, vad kul för henne!”

Vad tänker ni ändra på för tankesätt idag?
Från ”Men snälla nån, ska inte barnen sitta fastspända i bilen?” till ”Men vad skoj för ungarna att slippa sitta fast i bilen, på det sättet kan de ju flyga ut genom vindrutan vid en eventuell krock på mycket mer intressanta sätt än annars!”?

Eller kanske från: ”Förbannade jävla parkeringsvakt, har du inget bättre för dig?” till ”Men vad skönt att se en parkeringsvakt här, det borde betyda att det finns lediga platser att få tag på för de som vill ställa sig rätt och betala en biljett, vilken tur en sån här dag när det är lönedag och fredag!”

Ha en kalasfin dag. Och ni kanske inte gillar det jag skrev här ovan, men då kan ni ju försöka tänka så här i alla fall: ”Äsch, vilken dum blogg, jag tar och läser en annan!”

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Vad man än gör så är det alltid någon som inte gillar det. /Michis

  1. Puppe skriver:

    Såg att dina kolleger i skåne har en kamera i hatten numer!=)Kram!

  2. Brain Seltzer skriver:

    Det börjar lukta lite frikyrkomentalitet….. Alltid glad och alla är fina människor!

    • Michis skriver:

      Är det så de är? Jag tycker nog inte att de brukar vara så förlåtande, men jag tänker kanske på fel frikyrkor?

  3. Islandsmamman skriver:

    Äh det är ingen idé att gilla läget för då kommer alltid nån och fräser ”vad är du så jävla glad för då!” 😉

  4. Trollan skriver:

    Tack för ett bra inlägg. Jag har inget att tillägga.

  5. Mumlans Ränder skriver:

    10 minuter kvar av min quiz..*förlåt om jag sapmmar*

  6. Mumlans Ränder skriver:

    oj..haha..

Kommentera

