Är det sexuellt ofredande att inte dra för gardinerna? /Michis

Till att börja med måste jag säga att jag är imponerad över det älskande parets uthållighet, att grannarna STÄNDIGT mötte samma syn när de tittade in i lägenheten är ju lite småhäftigt faktiskt.

Hur som helst vet ju inte jag hur nära varandra de bor, så jag kan inte uttala mig om ifall det är fysiskt möjligt att inte stå och glo in till grannen.

Allt jag vet är att jag tycker nog att om man vill ha sex med sin partner i sitt eget hem så ska man få ha det ifall lusten faller på. Att bli anmäld av grannen för sexuellt ofredande för att grannen tittar in genom ens fönster när man har sex känns… som om det bara kan hända i Grönk… förlåt, Norrköping.

Nä. Jag är ledsen, men jag tycker att man kan låta bli att kolla in i grannens lägenhet om man nu inte vill se dem idka älskog, eller möjligen be dem lite diskret att dra för gardinerna nästa gång. Eller kanske rentav dra för sina egna gardiner, ifall grannarna nu har sex dygnet runt så att de bara inte hinner med att dra för gardinerna.

Men det är väl bara jag det, antar jag.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

34 kommentarer till Är det sexuellt ofredande att inte dra för gardinerna? /Michis

  1. SmulAnn skriver:

    Ingen ska väl behöva glo in i andras hem? Eller?

    • Michis skriver:

      Nej, man kan ju tycka det. Men om jag går förbi ett fönster här utanför så kan jag ju välja att titta rakt fram dit jag ska gå eller vrida på huvudet och titta in. Ingen tvingar mig ju att glo in direkt.

  2. Herr och/eller Fru S skriver:

    Vi råkade ut för något liknande….varje gång Fru S råkade visa sig i ett fönster så började grannen på andra sidan gatan runka, ställa sig i fönstret och runka. Jag jobbade på annan ort då så var aldrig hemma när det hände. Först skrattade Fru S bort det, men till sist blev det riktigt jobbigt, knappt så att hon ville gå förbi det fönstret, speciellt inte när barnen var hemma. Till sist så ringde Fru S polisen,,,som faktiskt kom snabbt. Fru S blev ombed att ställa sig i fönstret, och som på beställning så ställde sig grannen och började runka. Men visst det är en viss skillnad, det var direkt riktat mot Fru S inte Fru S som råkade se på när han gjorde något i sin ensamhet.Är lite kluven,,,Har haft grannar som sett mer än vad dom kanske ville, vi hade helt enkelt glömmt att dra för. Men dom påpekade det hela lite diskret och så bar det problemet ur värden.//Herr S

    • Michis skriver:

      Det är ju skillnad. Han står visserligen i sitt eget hem, men är uppenbarligen ute efter att visa upp sig för din fru på ett sexuellt sätt, det handlar inte om att Fru S stod bakom gardinen och bara glodde in hos honom hela dagarna för att få se honom uppträda.

  3. Puppe skriver:

    Å hå jaja!!!=)

    • Michis skriver:

      Ja, men visst är det så alltid. Nu kommer jag ju ständigt att vara på utkik in i grannfönstren. Och har de inte dragit för, då jäklar! Ingen mening att dra för i detta hem dock! 😉

  4. Herr och/eller Fru S skriver:

    Ja det är en skillnad,,,han visade upp sig för någon annan.. Den mannen kan vara glad för att jag inte var hemma, hade jag varit hemma så hade det varit jag och inte han som blivit dömd för ett brott,Men med det sagt så tycker jag nog att man skall slippa se grannen ha sex, någon gång kan väl vara ok. Men man kan inte glömma dra ner varje gång….LIte hänsyn får man visa.//Herr S

    • Michis skriver:

      Jo, precis – vad sägs om att lite hänsynsfullt påpeka för grannarna att det går att se rätt in när de snuskar sig istället för att anmäla dem för sexuellt ofredande?Det kommer nog bli ohyggligt svårt att styrka brott, jag kan riktigt höra åklagaren: ”Så ni menar att ni hade samlag i ert eget hem utan att dra för gardinerna?””Ja, vi visste inte att grannarna stod och spanade in genom fönstret dygnet runt förrän de polisanmälde oss.”

  5. Detduintevet skriver:

    Är nödgad att ge dig medhåll. Kanske är det så att den granne som anmälde helt enkelt aldrig får till det själv och följdaktligen led av svår avundsjuka. 😉

    • Michis skriver:

      De som bor granne är födda på 1930-talet och det var tydligen deras barn som anmälde det efter att föräldrarna klagat till dem… Ja, vad vet jag.

  6. BeBest skriver:

    Jag tycke de gott kan ränne gate upp å gate ner, å glane i skyltfönstre i stället för att gnälla på insynen i grannen liv.:O)

    • Michis skriver:

      Ja, det vore väl en sak ifall de ägnade sig åt det i skyltfönstren här på stan utan att vara iförda rutiga regnrockar, då hade jag känt mig en smula obekväm till mods.

  7. kyrksyster skriver:

    ”Förargelseväckande beteende” faller det nog under i så fall…

    • Michis skriver:

      Nä, det gör det väl inte.Inte sjutton ägnar de sig åt att på allmän plats bete sig på ett sätt att ägna allmänheten förargelse?De är i sitt eget hem. Det är snarare lite förargligt att grannarna inte kan låta bli att stå och kika in till dom tycker jag.

  8. Detduintevet skriver:

    Kanske man borde börja polisanmäla alla nyfikna pensionärer…för, tja vad vet jag…fönsterfluktande?! 😦

    • Michis skriver:

      Jag är lite intresserad av att de känner sig tvingade att bevittna grannarnas aktiviteter. Vem är det som tvingar dem? Kan de inte lösa korsord istället, det tycker jag är ett mycket effektivt sätt att koncentrera mig på att stirra ner i bordet.

  9. Transparent skriver:

    Är personerna fula så är det ofredande.

  10. Detduintevet skriver:

    Eller så har de en så pass händelselös vardag att de leter intriger..helt enkelt. 🙂 Vissa mår bättre av att få klaga lite..

  11. Transparent skriver:

    Nu kommer jag inte ihåg rubriceringen men så vitt jag vet är det olagligt att verkligen titta in hos någon under en längre tid.

  12. Frk T skriver:

    Jag tycker absolut inte att man kan klaga om grannarna har sex..tvärtom! Det är ju bara trevligt med lite omväxling mot de, som jämt och ständigt putsar fönster… 😉

  13. imsy skriver:

    Grannfejden handlade en gång om en kvinna som gick halvnaken i sitt eget hem. Grannarna störde sig på det. Hon hade all rätt att gå klädd eller avklädd inomhus.

    • Michis skriver:

      Ja, men det är väl klart. Springer hon runt på gatorna naken så är det förstås förargelseväckande, men såvida man inte ställer sig naken i fönstret och onanerar när grannarna står i sina fönster så tycker jag inte att man på något sätt är förargelseväckande.Jag råkade se mina grannar sexa loss i soffan när jag bodde på min förra adress, inte ringde jag polisen, jag gick och satte mig och glodde på TV istället för att titta vidare. Det var inte meningen att börja med att glo in hos dem till att börja med, så det är ju jag som ska skämmas för att jag såg dem, inte de för att de ägnade sig åt sånt i sin egen soffa.

  14. Chribba skriver:

    Varför ska man polisanmäla det, man kan ju först och främst lite diskret påpeka att om de vill idka älskog så kan de ju dra för gardinerna.Jag vet ju inte om de äldre paret har gjort det.De är nog för prydda.Då skulle de ju kunna lägga en liten anonym lapp i brevlådan så att de älskade paret blev uppmärksammade på det,Själv har jag sett en man och kvinna äta frukost nakna men inte tänker jag polisanmälla dem.

  15. Vally skriver:

    Shit!Aldrig händer det mej :-)/vally

  16. vally skriver:

    :-)…apropå polisanmälan leder det sällan någon vart. Sitter väl en åklagare där och densamme tycker säkert inte att detta är något att slösa energi på.Trevlig advent önskas dej och dina grabbar./vally

  17. Törnråza skriver:

    Så typiskt svenskt.Kommer ihåg ett par som var för högljudda när de älskade, enligt grannen.Och de fick lov att flytta.

Kommentera

