Blir det någon julefrid i år? /Michis

Eller blir det som vanligt, tro?

Ungar som slitit upp trettio paket vardera på sisådär tre minuter och som nu som bäst gråtskriker över att det var fel modell på mobiltelefonen de precis fått, eller fel färg.

Vuxna som tagit sig en nubbe för mycket till sillen och som fryntligt ler mot barnen genom spritångorna. Julstämning för bövelen, att det snart kommer att vrålas om att varenda julklapp hamnar i säcken igen ifall inte ungarna sätter igång att tindra över de dyra gåvorna är det ingen som tänker på.

En allmän stämning av dästhet, uppblåsthet och missnöje…

Nä.
Så brukar det väl ändå inte vara?
Eller?

Själv hoppas jag på en lugn och fin jul, en jul där vi inte klappstressat för en gångs skull. Hoppas därför av hela mitt hjärta att inte alla andra har gjort det för vår skull, för vi har ju redan precis allt vi behöver egentligen.
Och med vi menar jag inte bara vår familj, utan nästan varenda en jag känner. Visst finns det alltid småsaker eller stora saker som man vill ha, men det är en jäkla skillnad på vill ha och på behöver.

Jag ska inte tjata så mycket om det hela, utan jag önskar er med hela mitt hjärta en skön och lugn julledighet där alla är precis så glada över all tid tillsammans som man bara kan vara.
Ta hand om er.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Blir det någon julefrid i år? /Michis

  1. yrvaedret skriver:

    Jag är uppväxt i en familj där det togs högst 1-2 öl och 1 snaps till middagen, har aldrig sett mina föräldrar fulla på julafton.Själv dricker jag aldrig på jul, vill att mina barn ska ha varma och lyckliga minnen utan fulla föräldrar. Även om de är hos sin pappa i år, blir det julmust för min del.Ta hand om dig.

    • Michis skriver:

      Man får alltid göra precis som man vill. Själv är jag nykter i år med, inte för barnens skull så, men jag föredrar julmust till julmaten hur som helst. :)Detsamma!

  2. Bengt skriver:

    Har länge misstänkt att Lars Norén har något med mångas jul att göra…

    • Michis skriver:

      Äsch, Lars Norén skrev bara pjäser om hur det ser ut i verkligheten. Själv fastnade jag några minuter framför Fanny och Alexander, herreminje, Bergman kunde det där med ångest!>

  3. Bengt skriver:

    😀

Kommentera

