Förstår inte det där med modebloggande. /Michis

Visst spelar det in att jag aldrig varit intresserad av mode, men… Om jag skulle ha en Dagens outfit varje dag skulle det i och för sig kanske motivera mig till att byta tröja oftare, men jag kan nog inte tänka mig att det skulle vara vidare intressant i längden.

Dag 1. Måndag.
P-vaktsuniform.

Dag 2. Tisdag.
P-vaktsuniform.

Dag 3. Onsdag.
P-vaktsuniform.

Dag 4. Torsdag. Sjuk.
Feberfrossar, men fotar ändå dagens Outfit – mysbyxor, långärmad tröja, långärmad kofta, svettigt och tovigt hår och mörka ringar under ögonen.

Dag 5. Fredag. Dags för partystass!
Eftersom jag troligen fortfarande är sjuk så – samma kläder som gårdagens, dock med ännu svettigare och tovigare hår. Svetten glittrar glamouröst i pannan.

Dag 6. Lördag. Dags för partystass igen!
Eftersom jag högst troligen fortfarande är sjuk så – samma kläder som i går och i förrgår. Svarta ringar under ögonen kan möjligen misstas för partymakeup. Håret står nu rakt upp och ut åt alla håll och kanter. Små barn gråter när de ser min bild.

Dag 7. Söndag. Dags för en powerwalk och en latte.
Masar mig försiktigt ur sängen och tar en dusch. Fotar mig själv iförd en rutig handduk och låtsas att det är en snordyr märkesklänning. Blir genast påkommen av riktiga fashionistas och dör en smula av skam över att jag trodde mig kunna lura någon.

Dag 8. Måndag igen.
P-vaktsuniformen är tillbaka, eftersom jag tillfrisknat.

Och så vidare, och så vidare.
Vet att jag bloggat lite ”Dagens outfits” på just det här temat – att jag alltid har samma kläder på mig.
Även om jag skulle vara modeintresserad på riktigt så skulle det nog ändå inte bli bra.

”Här är ett par skor som jag inte har råd med. Här är en matchande klänning som jag inte heller har råd med. Här är ett par tofflor som jag fick från mitt förrförrförra jobb, de är antistatbehandlade. Coolt va! De har jag faktiskt på riktigt! Här är en kofta som är jävligt ful och sjukt dyr och därför vill jag ha den, men jag har inte råd med den heller.”

Nä.
Ni ska vara väldigt glada över att jag inte modebloggar.

Dagens outfit?
Strumpor från… vet inte ens. Gråa träningsbyxor med svart rand, storlek 170, inköpta på Bonus på Drottninggatan i Norrköping för 49:-. Rödvitrandig tröja som jag hittade för 40:- på Myrorna. BH från Lindex. Trosor från… äääh, Lindex, troligen.

Dagens craving: Järntillskott.

Dagens största glädjeämne: Att jag läste ut Sofi Fahrmans bok ”Elsas Mode” på under två timmar.

Dagens största sorg: Att jag lade nästan två timmar på att läsa en så usel bok, samt att det tydligen ska utkomma två uppföljare. Norstedts borde skämmas! 

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Förstår inte det där med modebloggande. /Michis

  1. Anna skriver:

    Jag tycker det är fasligt synd att du inte modebloggar ser jag när jag läser ditt inlägg!

  2. Granntanten skriver:

    En vintage HellyHansen är aldrig fel om den är orange. Raggsockar till och out-fiten är färdig. Se att även jag vet vad mode är.

  3. Anna skriver:

    Ja det tycker jag! Men ännu bättre om du hade videobloggat det!

  4. omtänksam skriver:

    Du vet vad du vill och dig skiter man inte på näsan! Tycker du resonerar sunt och det är många som tänker som du men det är inget ”man pratar om”. Fortsätt att vara dig själv, roligt att läsa ialla fall. Gott Nytt Spännande År!!!!

    • Michis skriver:

      Hehe… Nä, man pratar väl inte om det. Men blogga lite om det, det måste man göra ibland.Detsamma!Och sov gott!

  5. Codliver skriver:

    Hehe. Min outfit för tillfället är en stor blå T-shirt, en lila plyschmorgonrock och svarta sockor….Vad säger trendskaparna om det?Jaa, jag SKA klä på mig, samma jeans som igår och samma beige sweatshirt. Ha det!

  6. pernillas blogg skriver:

    Gott Nytt År!Kram

  7. Islandsmamman skriver:

    *skäms*Ok, jag SKA ta av mig morgonrocken (den mörklila som får min rundnätta uppenbarelse att påminna om en aubergine både i form och färg) och ta på mig kläder. Av någon sort. Undrar vad som är rent?;-)

    • Michis skriver:

      Vad skäms du för? Mörklila är HELT rätt! Eller var det åtminstone i höstas. Eller var det förra hösten?Äh. Jag är säker på att kläder, av nån sort, är helt rätt i alla fall. 😉

  8. Manover skriver:

    WOW, antistatbehandlade tofflor… Om man ändå hade ett par såna… Vilken trendnisse din förrförrförra arbetsgivare måste vara…

    • Michis skriver:

      Har du fötter i storlek 39-40 så kan jag nog donera dem vidare, de var oerhört praktiska när man jobbade med att montera mobiltelefoner och är säkert jättebra om man inte vill få in statisk elektricitet när man bygger om i datorn hemma. 😉

  9. Manover skriver:

    Å nej, vilken otur, jag som har några storlekar större fötter. Tänk om jag blir tvungen att lägga ner min hemmamobiltelefonmontering då? Buääähh!!

    • Michis skriver:

      Äsch, de är ju öppna både fram och bak, samt justerbara i remmarna över, så du kan nog klämma in skankera i dem. 😉

  10. yrvaedret skriver:

    Darling,darling…..*kindpussas länge och väl*Jag kan bara hålla med Anna här, du borde modeblogga…riktigt intressant, speciellt om du dessutom filmar och lägger ut till allmän beskådan.Dagens outfit….gråa trekvarts mysbyxor från LindexRaggsockor stickade av Hanna hmm’s mor, fick i julklappSvart och vitt randigt linne från H&MGlasögon och håret åt alla håll och kanter.*kindpussas på vägen ut*

    • Michis skriver:

      Haha, du har ju stenkoll, det hör jag ju!Dagens är slitna och lite för stora (thank GOD för att det går åt rätt håll, fast inte för mycket så jag blir skrynklig) blåjeans från Lindex, ett militärgrönt linne i storlek gigantisk från maken samt en svart tröja med en döskalle på som jag hittade på barnavdelningen på Åhléns. Jo, jag har ju jaktsockor på mig med, donerade från maken – och så har jag inte kammat mig idag, utan bara snurrat ihop håret i en knut.I’m FAB!*Pussinen*

  11. yrvaedret skriver:

    Vilken succé vi skulle göra om vi började modeblogga, vi skulle få Sofi Farham och alla andra efter oss som ett koppel av hundar, skällandes på oss och våra outfits.Kan ju bara meddela att innan min outfit som består än, hade jag bara en vit morgonrock. Men i morgon övergår jag till ngt mera fancy.I’m så FAB!!*pusselipuss*

    • Michis skriver:

      Eller så gör de som modebloggerskorna jag såg på morgon-TV – konstaterar kallt att vi inte är modebloggare, utan livsstilsbloggare!Det är en stämpel jag kan leva med. 😉

  12. onthree skriver:

    Efter många år i overall på jobbet, så ser jag ju massor av fördelar i att slippa krångla med vilka kläder man ska välja på jobbet… ;-)Nu är jag ju civilklädd, men knappast nåt mode-orakel för det, finns intressantare saker att blogga om. *L*Ha en god fortsättming!

    • Michis skriver:

      Du modebloggar ju nästan jämt! Jag har väl sett varenda handdukstrend på din lekamen i din blogg? ;)Skämt åsido – man får så klart blogga om precis vad man vill, jag är bara så djupt fascinerad över människor här i Sverige som anser att de verkligen lever och andas mode och bloggar om det dagligen genom att sitta och klippa ihop bilder från internet på grejer som de önskar att de hade råd att köpa.Klart man kan göra så också alltså, det är väl som vanligt bara jag som inte förstår poängen. 😉

  13. onthree skriver:

    Jo, men du minns ju också att jag modebloggat, gjort en blondinbella, det gick väl sådär, så jag håller mig till handdukar.. ;-)Ja, jag är också faschinerad av hypen runt modebloggandet, vad är det fär spännande med det? Och hur kan så många tycka att det är såååå roligt?Fick jag rangordna bloggarna, så skulle t.ex. din blogg komma långt före meningslöst modepladder. Du har ju roliga, träffande och tänkvärda inlägg! 🙂

    • Michis skriver:

      Men hur kan du göra en Blondinbella, du är ju helt emot päls på alla sätt och vis, så vitt jag vet! *moahaha, vad fyndig jag är idag*;)Äsch, det är väl en verklighetsflykt. Ekonomisk kris förresten, hörde att julhandlingen hade slagit nya rekord i år igen. Hörde jag 67 miljarder i omsättning under november-december, eller var det bara december?Och nu blir jag generad och får dessutom lite småångest, har varken känt mig rolig, träffande eller tänkvärd på sistone.Stressar inför dagisstart, inte för mig själv, men för sonen, så de senaste dagarna har jag klippt och klistrat och skrivit uppsats – de vill ha sånt på hans förskola. :DJätteroligt, men det känns som man är tillbaka i skolan igen.

Kommentera

