Personer Michis är misstänksam mot – del 1:

Folk som på fullaste allvar anser att kvinnor i Kongo är dumma i huvudet som blir gravida när de inte ens har råd att betala en förlossning på sjukhus.

Men det här kan väl inte vara på allvar?

Att kvinnor i Kongo är några av världens mest utsatta vad gäller våldtäkter och ofrivilliga graviditeter är ju inte relevant i sammanhanget, eller hur?
Nej, det måste ju handla om att de inte har någon som helst skam i kroppen.

Allt för att jag lite stillsamt påpekade det vansinniga i att en TV-serie har en garderob värd 146 miljoner samtidigt som en sjukhusförlossning i Kongo kostar 150:-.

Personer som tycker så där har jag lite misstankar emot faktiskt.
(Och ja, jag har skamlöst stulit upplägget från en annan bloggare här på Aftonbladet.)

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Personer Michis är misstänksam mot – del 1:

  1. Daniel skriver:

    Du har inte stulit. Du har ju bara lånat, och det gillar jag! Dessutom, jag är också väldigt, väldigt misstänksam mot dessa personer.

    • Michis skriver:

      Vad skönt att höra att jag inte är ensam! 🙂 Samt att du tycker att jag lånar, inte stjäl.Fast det är klart, för att stjäla så skulle de ju ha försvunnit från din blogg och det har de ju inte.

  2. Brain Seltzer skriver:

    Personer jag är misstänksam mot? Trevlig personal på Mc Donalds? Hjälpsamma butiksbiträden på Biltema, bilreparatör som säger; äsch det var så enkelt att fixa, jag bjuder på det! TV-pejlare som säger redan vid dörren; du har ingen tv va?

  3. nenne_bl skriver:

    Varför media häller bensin på brasan? Vill de oss väl?

    • Michis skriver:

      Haha, media vill väl inte oss väl – de vill att vi ska köpa tidningen eller klicka intensivare på deras reklam! 🙂

Kommentera

