Sweet music… /Michis

Det var länge sedan jag kände ett sug efter att lyssna på musik.
Sen satt jag och tittade på de låtar jag har på datorn som jag kopierat från CD-skivorna i hyllan och sen brakade det lös.

Cirkus Miramar. The Clash. Cock Sparrer. The Sisters of Mercy. Fields of the Nephilim. The Meteors. Joy Division. Damien Youth. Ebba Grön. Imperiet. Många, många fler.

Det gör mig väldigt, väldigt lycklig att lyssna till bra musik.
Tänk vad lätt det är att glömma bort det när man nöjer sig med radioskvalet dag ut och dag in.
Som att äta McDonaldsmat när man egentligen vill ha rådjursstek.
…och nöja sig. Fast man inte borde det.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Sweet music… /Michis

  1. PegBundy skriver:

    å bra musiksmak har hon oxå. 🙂 … sen läste jag fel… läste rådjursSEX…. helt annan innebörd då. *S*

  2. Bengt skriver:

    Det mesta av det där låter som kvalificerad barnmisshandel./me ringer soc 😉

    • Michis skriver:

      Lugnt, jag har hörlurar på mig när jag lyssnar så inte sonen behöver utsättas för några hemskheter. Han får lyssna på Johnny Cash istället.

  3. Epazote skriver:

    musik ska ge glädje. sen spelar det inte så stor roll vad omgivningen tycker, huvudsaken är att man blir glad själv sade hon och krämade på med Guns and Roses

    • Michis skriver:

      Också ett band jag blir glad av. Originalbandet alltså, inte det som åker runt nu där bara Axl finns kvar av den uppsättning jag minns och älskar.

  4. Epazote skriver:

    det ska vara de gamla godingarna.. november rain, paradise city, cry och alla de där, du vet.

Kommentera

