Kan ni hitta felet i det här receptet?

Jag fick ett litet inspirationskort med ett lättlagat och hälsosamt recept.

Rubriken på kortet och följdaktligen maträtten är: ”Spenat- och chilifylld kalkon med apelsin och saffranssmakande svartrötter.”

Så långt, så väl, kan man säga.
Sen kommer det en ingredienslista:

300 gram sejfilé eller annan vit fisk

8 tunna skivor aubergine

300 gram krossade tomater

1 dl strimlad purjolök

1 dl kidneybönor

20 oliver

2 stora vitlöksklyftor

2 krm torkad timjan

2 tsk torkad oregano

2 tsk torkad basilika

½ färsk chili

mineralsalt och peppar

3 msk kesella 1%

1 stor näve sallad

2 skivor rödlök

 

….

 

Har ni funnit felet än?

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Kan ni hitta felet i det här receptet?

  1. Islandsmamman skriver:

    Finn fem fel.Jag hittade allihop!*fan vad kalkonen sprang fort ut i havet och började simma*

  2. kyrksyster skriver:

    Det är en fråga om tro…

    • Michis skriver:

      Ah, det är det som fattas mig.Vilket för övrigt för mig in på en annan fråga som jag länge undrat över. Om man är riktigt djupt troende kristen och tror på miraklet med vinet och brödet som blir Kristi kött och blod och så är man dessutom riktigt strikt vegan…Krockar det då?

  3. Epazote skriver:

    eh?! inte en bokstav rätt känns det som. Men vem vet, vi har alla olika referensramar. ha haha

    • Michis skriver:

      Jo, men en och annan bokstav var väl rätt? *kikar igen*Hittar ett a här och där i både rubrik och i recept? 😉

  4. ghostalive skriver:

    Har inte hittat nåt fel. Det kan ju bero på att det vattnades i käften på mig så att jag blev distraherad.

  5. Lindalou skriver:

    Vitt kött som vitt kött tänkte de nog. 😉

  6. sarahmara skriver:

    när kalkonen köptes låg det redan i =) kramiz

  7. Barbro skriver:

    Faktum är att jag inte har funnit ”rättet” än. ;o)

  8. kyrksyster skriver:

    Haha… ja man måste tro på receptet för att det ska bli kalkon av det… för nånsorts kalkon blir det ju…Du ställer en fråga jag aldrig reflekterat över faktiskt. Vi lutheraner anser ju att det fortfarande kemiskt sett är vin och bröd, men att Kristus kommer i, med och genom detta bröd och vin. Så det borde inte hindra en vegan.Katolikerna anser ju att det sker även en kemisk förvandling, men då kanske frågan ska gå till en katolik. Men jag tror faktiskt det finns katoliker som är strikta veganer…

    • Michis skriver:

      Ja, det blir nog en kalkon av det hela om man ser det på det viset!Tack för att du öppnade mina ögon på den nu! :DJo, klart det måste finnas strikta katolikveganer också. Jag har skumma funderingar. 😉

  9. Eva skriver:

    HahahahahaFör övrigt avgudar jag Kyrksysters första kommentar.Det var riktigt rolig.=D

  10. Zaragon skriver:

    Va fan…TJUGO oliver till ”Spenat- och chilifylld kalkon med apelsin och saffranssmakande svartrötter”Där är felet!Högst arton stycken ska det vara.Vilka klåpare…:-)

  11. Zaragon skriver:

    Men vänta nu…Det ska nog vara 20 stycken totalt faktiskt.Två ska ju guppa omkring i den stora starka Martini du måste göra för att kunna fantisera fram att det är en Spenat- och chilifylld kalkon du lagat.:-)

Kommentera

