Norrköping just nu…

Norrköping just nu – utsikt från ett spårvagnsfönster. Läste nånstans att det var någon som tyckte P-vakterna var elaka som lappade översnöade bilar. Jo. Eller så kan man tänka sig att de lappar när det är P-förbud just för att det verkligen behöver gå att skotta undan snön utmed gatorna just för tillfället. Det går ju att se det från det hållet med, att man får ta och gräva ur bilen och flytta den trots snön, för allas vår skull.

20100204.jpg

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Norrköping just nu…

  1. K E N skriver:

    Jag har en undran. En liten undran bara. Varför kan inte folk parkera bara för att linjerna inte syns? Utanför affären i vårt lilla samhälle, med tydliga rutor när det är barmark, råder nu anarki. Folk ställer bilarna lite hur som helst, gärna med 2 meter mellan fordonen, på tvären och alla andra omöjliga sätt. Vad är det för fel på dem? Vem fan gav dem körkort?Ok, det var 3 frågor.

    • Michis skriver:

      Det frågar du mig? Jag undrar samma sak varenda vinter. Speciellt när det bara är en skugga av frost på marken, vilket tydligen är signalen till ett beteende som du beskriver.

  2. Lilla Anna skriver:

    kan inte låta bli att undra… Är det en bil under all snön? 🙂

    • Michis skriver:

      Det hoppas jag inte. Sommartid är det ju bara en trottoar där. Men vet, det gör jag faktiskt inte. Det skulle ju lätt få plats en i vart fall.

  3. sarahmara skriver:

    här på landet har vi inga parkeringsproblem:), men gräva fram våran bil, det fick vi göra i alla fall. /sarah

    • Michis skriver:

      Jo, ni får ju gräva fram dem själva istället. Men det är ju det, när det nu kommer så här mycket snö och kommunen får skäll för att de inte plogar undan tillräckligt, då kan man inte samtidigt skälla på kommunens lapplisor när de lappar de dagar det är P-förbud och bilarna måste ha flyttat på sig så att plogarna kommer fram… 😉

  4. BeBest skriver:

    Jag har kramat en parkeringsvakt! Hon tog inte illa upp och jag slapp lapp.:O)

    • Michis skriver:

      Haha, jag släppte flera stycken i går jag. Har jag inte hunnit skriva ut någon lapp så brukar jag vänligt påpeka reglerna som gäller vid parkeringen, i nittionio procent av fallen så blir de som parkerat glada över att slippa kontrollavgift och förhoppningsvis så är de bättre på att kolla skyltar efter det! 🙂

  5. Fiskartösas skriver:

    Hejsan…svar från min blogg ,jag menar inte att jag skriver allt i mina dagböcker utan det är ofta att jag glömt små händelser som .Kalas osv inget djupare alltså …ville bara förklara mej hoppas det är förståligt vad jag menar ,,,och jag skriver lite på min dator oxå gick på skrivarkurs i fjol och då skrev jag mycket som finns kvar på datorn …ha en bra fredag / fiskartösa

    • Michis skriver:

      Ah, jag menar ju inte att du ska kasta väck dina dagböcker, men mina dagböcker var bara fyllda av ångest och hemskheter som jag kommit över. Kunde inte läsa dem utan att må dåligt igen och det vill jag ju inte, nu när jag sluppit undan det.

  6. Fiskartösas skriver:

    Hej igen var tvungen att titta in här igen …jag har oxå tänkt kasta eller bränna upp mina dagböcker för lite grejer står där som bara är för mej ,men än har jag kvar dom bra när man som mej snart är 64 år och man glömmer lite lättare bara att slå upp i dagböckerna …ja du nu vet vi hur vi menar ..ha det gott och sköt om dej ..kram Monica

    • Michis skriver:

      Man kan ju alltid ta bort en del sidor som är bara för en själv.Själv orkade jag inte ens gå igenom mina, utan bara kastade dem rakt av. 🙂

Kommentera

