"Det tyska snöovädret kommer…" /Michis

Ja, det är väl väldigt sällan vi får hit hawaiianska snöoväder, så vitt jag vet.
DET hade jag blivit förvånad över.

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till "Det tyska snöovädret kommer…" /Michis

  1. onthree skriver:

    Men, det vet du väl att snöoväderna som görs i Tyskland är väldigt tuffa!;-)Nu är det läggdags! Hörs i morn!

  2. K E N skriver:

    Tysk ordning säkerställer ett rejält oväder, men vårt orakel, Pohlman, sa inget om något oväder. Var läser du väder?

    • Michis skriver:

      Nejnej, det var bara en reflektion kring de senaste veckornas rapportering kring vädret. Don’t worry.Fast det ska visst komma mer snö, har jag hört. Om inte annat kom det mer snö nyss. Vilken tur vi har, de schaktade bort en hel del idag.

  3. Ninnannah skriver:

    HahahahaNär jag bodde i Småland stod det i lokaltidningen:Vinterkräksjukan har INTE kommit till Mariannelund(nyhetstorka)

    • Michis skriver:

      Vi hade nån notis: ”Inget rapporterat från polisen!”Jomen. Vad bra. Inget har hänt, det är ju en nyhet det med.

  4. Islandsmamman skriver:

    Tyskt snöoväder?”Guten tag, ich bin schnee” eller vadå?

  5. Islandsmamman skriver:

    Raus!!Lebensraum!!Schnee!Hur står de ut?? 😉

    • Michis skriver:

      Jag tappade hoppet om tyskan efter att jag lärde mig vad fjäril heter på tyska. Det är illa nog att engelsmännen kallar det för smörfluga, men… SCHMETTERLING!Hur man kan se något eteriskt, färgglat och vingbeprytt och utbrista: ”Ja, ein Schmetterling!” – det… går inte.

  6. Granntanten skriver:

    Schmetterling – usch det låter som någon halvsnaskig sjukdom som jag inte vill ha – men jag vill inte ha mer snö heller oavsett vilken härkomst den än har.

Kommentera

