Det är en himla tur att jag inte är ute efter att vara sexig. /Michis

Det är som så här att jag är jäkligt gift. Så länge han jag är gift med tycker att jag är en heting så är jag rätt nöjd så länge jag dessutom känner mig nöjd med mig själv.
Vad alla andra tycker, det struntar jag faktiskt i.

Just angående min eventuella sexighet/osexighet alltså.

Ifall någon tycker att jag skulle vara sexigast om jag vägde femtiofem kilo och man kunde räkna mina revben genom en stickad tröja – så bryr jag mig inte stort om det.

Ifall någon annan tycker att jag skulle vara som sexigast om jag vägde hundrafemtiofem kilo och man inte kunde se vad som var mage och vad som var bröst när jag har en tröja på mig – så bryr jag mig inte stort om det heller.

Är det något som jag skulle kunna bry mig mindre om än hur andra uppfattar mig ur ett rent sexighetsperspektiv så skulle det kanske kunna vara typ… Melodifestivalen.
Ett ämne som uppenbarligen engagerar många, men som inte rör mig personligen och därför går att ge fanken i.

Hur kommer det sig att jag funderar kring det här nu då?
Jo, helt enkelt för att jag undrar hur det kommer sig att folk går runt och klagar på att andra människor som de aldrig kommer att få ligga med ändå är osexiga.

”Det där var inte snyggt du, du skulle vara mycket sexigare på det där eller det där sättet.”
Jaha.
Tack för informationen, jag sorterar in den under ”Värdelöst vetande.”

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Det är en himla tur att jag inte är ute efter att vara sexig. /Michis

  1. Herr och/eller Fru S skriver:

    Än en gång så beskriver du ett märkligt fenomen. Det är ju verkligen helt ointressant vad andra tycker, så länge inblandade parter är nöjda.//Herr S

    • Michis skriver:

      Visst kan man tycka det?Människor jag aldrig sett innan har kommit fram till mig och kommenterat att de tycker att mina tatueringar är osexiga, eller att det är bra att jag har långt hår numera, för när jag hade kort så var det så okvinnligt.Jaha. Spännande. Eller inte.

  2. Aylala skriver:

    Va? Gör folk så?

    • Michis skriver:

      Vet inte ifall jag är en freakmagnet av något slag, men det har hänt att folk kommenterar på så sätt, ja. 😦

  3. Herr och/eller Fru S skriver:

    Stora tattueringar är väl inget jag går igång på direkt…men jag förutsätter iofs att någon som väljet att göra stora tattueringar på sig själv har en annan inställning till det än vad jag har.Jag är mest förvånad över att folk verkligen tycker det är ok att säga en sån grej.//Herr S

    • Michis skriver:

      Jag har aldrig gjort en stor tatuering på mig själv. Det överlåter jag med varm hand till duktiga tatuerare. ;)Jag kan tycka att det väl är klart att man kan säga så, men vad förväntar man sig för reaktion?”Jaha, nähä, gillar du inte sånt, men du, då bokar jag genast laser för att ta bort dem, det viktigaste i mitt liv är ju att just du tycker att jag är sexig.”Eller? 😉

  4. Herr och/eller Fru S skriver:

    Är det inte lite töntigt att inte tatuera sig själv..att låta någon annan klåpare göra det.Klart man kan säga korkade saker, men då får man ju som sagt vara beredd på det svar som kan komma också.//Herr S

    • Michis skriver:

      Haha, det beror på hur duktig man nu är på det hela. Själv var jag inte vidare duktig, jag har testat att tatuera mig själv, men resultatet var inte så imponerande, så jag är glad att Martin kunde göra något fint av resultatet.Jo, man får väl vara beredd på det, för ibland undrar jag lite hur det kommer sig att vi svenskar som ska vara så tillknäppta och artiga har svängt över till att vilja delge varandra allting vi tycker och tänker.Är det månne bloggeriets fel? 😉

Kommentera

