Jag är inte fake. /Michis

Det jag skriver om i bloggen kan visserligen vara skruvat ett varv på mitt eget humoristiska vis, men det är min skruvning.
Jag ser ut som jag gör, jag bloggar som jag vill och jag hittar inte på saker för att vara mer intressant, för det är en tanke som vore mig främmande. Det där med att vara intressant alltså.

Däremot kan jag läsa och uppskatta hittepåbloggar just för det de är, är något för otroligt för att vara sant, så är det troligen inte sant. Jag tror inte på allt jag läser och jag tror definitivt inte på allt jag läser på internet.
Ibland känns det dock svårt att tro att folk är på riktigt när de bara är som de är, men det är ju en annan historia.

Hur som helst, vad var det jag ville säga nu då?
Jo – inget speciellt, som vanligt.
Bara påpeka att jag har det inte roligare än så här, precis som många av er. Jag jobbar, bloggar, umgås med min familj, läser en och annan bok ibland, träffar nån kompis då och då och så vidare. Eftersom mitt liv med andra ord är ganska tråkigt för en utomstående så försöker jag ju blogga om annat, om hur det ser ut i mitt vackra Norrköping, lite om vad som händer och kanske framförallt vad som rör sig i huvudet på just mig som Norrköpingsbo.

Det är ju där inne som jag faktiskt är så förmäten att jag själv tycker att jag är rätt intressant. Jag har en ytterst morbid humor och är ofta betydligt mer rå än vad jag anser att jag kan publicera, för även om JAG vet att jag inte menar något illa med det jag skämtar kring så finns det ett oändligt antal otroligt lättstötta individer med tillgång till internet. Alla verkar dessutom tro att allt man tänker handlar om just dem…

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jag är inte fake. /Michis

  1. sarahmara skriver:

    Jag tycker du är äkta på ett bra sätt! och det är bra! //sarah

  2. Ulrica-ö-mamman skriver:

    Inte jag heller !!!Grattis till bebisen , så mysigt m jag är avis som bara den ..kram

    • Michis skriver:

      Jag längtar efter bebisen, men jag gillar inte biten med att vara gravid. Det må vara ett mirakel, men illamåendet osv… Fy fanken.

  3. Hannah skriver:

    Tycker det är härligt med människor som säger vad dem tycker. Keep on!/Hannah

  4. Doktorinnan skriver:

    Det finns bara en sak att säga och den har jag sagt om mig själv också:”Jag skriver, därför finns jag”

  5. onthree skriver:

    Ja, och jag har aldrig fattat poängen med hittepåbloggar…Varför lägger man energi på såna, när man kan välja vara anonym eller inte här på bloggen?Och du vet ju att jag uppskattar dina inlägg! *L*

    • Michis skriver:

      Jag fattar poängen i och för sig – ofta handlar det ju om att man vill göra reklam för något, eller om att man tycker att det är kul att rollspela lite… :DMina inlägg på sistone har varit rätt tråkiga. Men det är okej, jag har bara inte haft ork att hetsa upp mig på sistone. 😉

  6. Sten Blekman skriver:

    Jag tycker att din blogg är intressant, fortsätt att skriva så som du gör, det är bra!*Sten är en ganska blek man.*

Kommentera

