Dagens aprilskämt… /Michis

Dagens aprilskämt på lokala TV4-nyheterna – linbana mellan Norrköping-Linköping för att slippa frusna tågväxlar. Humor.
Speciellt gillade jag touchen att man för säkerhetens skull utrustar passagerarna med fallskärm och knäskydd.

Haha, se upp för hajar i Bråviken i sommar sen också! 😀

Ah, och ja just det – om du inte har miljöbil så får du inte parkera i innerstan om du inte ansöker om dispens. 😀

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Dagens aprilskämt… /Michis

  1. Andres skriver:

    Hade det varit finare natur så hade jag åkt den linbanan för att få se vacker natur.. =P

    • Michis skriver:

      Om man nu skulle dra en linbana mellan Norrköping-Linköping på riktigt så finns det ju rätt gott om vacker natur att dra den igenom ifall man inte drar den via motorvägen. 😀

  2. Andres skriver:

    Vilket idioterna förmodligen hade gjort ändå.. Wow, titta på de fina bilarnas tak! =P

    • Michis skriver:

      Ja, alltså, jag tittar ju på bilar dagligen. Men nu är det ju som sagt ett aprilskämt, så jag har svårt att uppröras av det hela. 😀

  3. BeBest skriver:

    En smart idé! Bygger man på banan upp mot Finspång och vidare kan de ansluta till linbanan över Hjälmaren och landa i en annan del av Köping.:O)

  4. Som Andra Fast Unik skriver:

    Mycket kreativt måste jag säga!Ha en riktigt Glad Påsk!

    • Michis skriver:

      Ja, jag tyckte det var ganska piffigt, de hade till och med rotat fram Kolmårdens VD som stod och förevisade den gamla linbanan och någon som stod vid tågspåret och berättade hur skönt det skulle vara nu när växlarna inte kunde frysa! 😀

  5. Mats skriver:

    Radio Östergötland hade ju lite samma tema: Nu när Ostlänken inte blir av så ska flygplatserna satsa på flygpendling mellan städerna. Det blir inte så dåligt för miljön för planen kommer att vara så fulla att det blir väldigt lite utsläpp per passagerare. Och så kommer det att gå ett plan vid lunchtid för de som jobbar halvtid… 😀

  6. Trollan skriver:

    Pss, jag tror inte det var ett Aprilskämt.Tänk vad kreativa de är 😉

  7. sarahmara skriver:

    Jag håller med trollis, det ligger nog sanning i det=)… Det är vi som reagerar på förändringar=)

  8. Mia skriver:

    Vilken trevlig blogg du har! Hittade hit via en kommentar på en annan blogg. kommer absolut följa dig här, jag kommer nämligen från gamla Peking själv;)Kram Mia

  9. Inger skriver:

    Jag har för mig att det var någon som på allvar föreslog linbana mellan Norrköping och djurparken för många år sedan! Så man vet aldrig… 🙂

    • Michis skriver:

      Åh, det är ju en underbar idé i och för sig, om än ett väldigt långsamt transportmedel… *s*

  10. Anna skriver:

    Låter som bra skämt allihopa men jag gillar kanske det sista mest, för att det troligen lurade flest…

Kommentera

