Fint tåg

20100501.jpg

Fint tåg, tyckte jag. Lite ovant för mig att gå i det demonstrationståg som polisen hjälper bara. I mina ungdomsår brukade polisen vara mer inriktad på att upplösa de demonstrationer jag ville vara med på…

Om Michaela Leo

Jag kan försöka vara trevligare om du kan försöka vara smartare. Deal?
Det här inlägget postades i Michaelas tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fint tåg

  1. synnöve skriver:

    Förstår det var en bra första maj i stan.Kul att se lite bilder.Kramen.

    • Michis skriver:

      Jo, även om jag tyvärr inte orkade gå med i hela tåget på grund av den där jävla foglossningen. Blev till att stanna där och sen åka hem med nästföljande spårvagn, typ. :/Men skoj att ha gått med.

  2. PegBundy skriver:

    minns precis hur det var… brukade oxå gå i såna tåg som polisen helst ville mangla med batong. 🙂

    • Michis skriver:

      Jag undrar fortfarande vad våra barn ska göra för att revoltera. Huanamej, tänk om de blir högerblocksmänniskor! :-O

  3. Islandsmamman skriver:

    Jag gick här också. Det var det konstigaste 1:a majtåg jag någonsin gått i och då har jag ändå som liten sillunge fått stenar kastade på mig av raggare på Vietnamkrigstiden..Way weird.

    • Michis skriver:

      Har du bloggat om det? Kikar in till dig och tittar vad du skrivit om hur som helst så. 😀

Kommentera

